«جزیره» ورود سیروس مقدم به یک حوزه تازه در سریالسازی است.
سیروس مقدم پس از بیش از یک دهه که به عنوان یکی از پرکارترین و مهمترین کارگردانهای تلویزیون، مطرح بود و در شبکههای مختلف سریال ساخت، گویا به نسلی پیوسته است که دیگر جایی در تلویزیون ندارند. احتمالا به جز «پایتخت» که یک برند محسوب میشود و با سلایق مدیران تلویزیون نمیتوان به راحتی درباره سرنوشت آن تصمیم گرفت و ساخت آن را تعطیل کرد، مقدم هم باید جایش را به نسل تازه کارگردانهای سیما بدهد و عطای کار در تلویزیون را به لقایش ببخشد. حضور او در شبکه نمایش خانگی هم به همین دلیل است. سریال تازه مقدم «جزیره» پس از شکست «خواب زده»، از آنچه تصور میشد کیفیت بهتری دارد. یک سریال جذاب که بر اساس الگوبرداری از سریالهای ترکیه ساخته شده و لاکچری و پر زرق و برق است. اما آنچه تماشای این سریال را جذاب میکند، لزوما فضای تجملی آن نیست، قصه آن است که تقریبا در میان سریالهای ایرانی تازگی دارد. تسلط مقدم که بیش از هر کارگردان دیگری در ایران فیلم گرفته، میزانسن داده، بازیگر دیده و قصه روایت کرده، باعث شده سریال سر و شکلی حرفهای و شسته و رفته داشته باشد. اگرچه که بازیگر طراز اول و پدیده ندارد و اتفاقا بر خلاف اصرار و جوسازی بعضی رسانهها، امیر مقاره خواننده گروه ماکان بند در نقش ارشد حضوری قابل قبول در قالب جوان اول این سریال دارد. «جزیره» قصهاش را بدون لکنت روایت میکند، شخصیتپردازی درستی دارد و تصویری باور پذیر از فعالیتهای پیچیده یک شرکت بزرگ ارائه میدهد. «جزیره» بر خلاف سریالهایی از جنس «دل» و «ممنوعه» بیهویت، کاغذی و مبتذل نیست. نویسنده و پس از او کارگردان تلاش کردهاند دنیای متفاوت شخصیتهای مرفه را به خوبی برای مخاطب باورپذیر و واقعی کنند و با بعد دادن به روابط و نزدیک شدن به خلوت شخصیتها، به درامش حس و حال و گرما بدهند. شادی مختاری که پیش از این در چند سریال و فیلم بازی کرده، در نقش صحرا، حضوری قابل قبول دارد. برای اولین بار است که در یک سریال ایرانی، شخصیت خبرنگار ظاهر و عملکردی نزدیک به واقعیت دارد. روحیه عدالت طلبی و کنجکاوی صحرا برای کشف حقیقت و جسارت او برای بیان مسائلی که در جزیره جاری است، تصویری نزدیک به واقعیت از خبرنگاران برای بیننده میسازد.
با توجه به عملکرد سیروس مقدم در «جزیره» و تجربه قبلیاش در شبکه نمایش خانگی میتوان گفت حضور منوچهر محمدی به عنوان یک سینماگر با تجربه و تهیهکننده نامدار و صاحب سبک کمک بزرگی به کیفیت «جزیره» کرده است. نقش منوچهر محمدی که معمولا روی طرحها و فیلمنامههای آثارش تمرکز و دقت دارد، در کیفیت «جزیره» مشهود است و همین باعث شده پس از شکست بزرگ «خواب زده»، سیروس مقدم بتواند با این سریال تازه با انبوه رقیبانی که این روزها در شبکه نمایش خانگی دارد، برابری کند. با توجه به جنس قصه و روابط صحرا و ارشد، به نظر میرسد ورود قصه به فاز عاشقانه، «جزیره» را در بخشهای بعدی جذابتر کند.
پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون میبرد
تصمیم تارانتینو برگشت/ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست
رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
ژاوی: شرمآور است/ مجبورم حرف بزنم
بهروز افخمی در تدارک اکران و ساخت فیلم و تمام کردن رمانش از ماجرای قتل مهرجویی
استقبال چینیها از انیمیشن میازاکی/ فروش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار
کیانو ریوز هم سونیکی شد/ صداپیشگی در فیلم سوم
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
«سلمان فارسی» از عزا درآمد/ ۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
پیام علیرضا داودنژاد برای همدردیها / «غیر تسلیم و رضا کو چارهای ؟»
بررسی مستندی از زندگی پری صابری/ فیلمی که ساختش ۴ سال طول کشید
رسول صدرعاملی، علیاکبر ثقفی و مرتضی شایسته در تدارک ساخت فیلم جدید
مقصر مرگ در صحنه فیلمبرداری به زندان میرود
رونمایی از اولین مستند آوینی پس از ۴۴ سال با واکنشی بهروز افخمی درباره جنگ
مالیات خودروهای لوکس اعلام شد
حضور «گیجگاه» در کره جنوبی
نیکی مظفری و بهنام شرفی در «مرگ با طعم نسکافه» همبازی شدند
دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رنگ «وعده صادق» گرفت
بزرگداشت داریوش مهرجویی در ایتالیا با نمایش «لامینور»
حراج ۲ نقاشی کمیاب
یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما
چگونگی انتخاب چهره سال هنر انقلاب
امین حیایی، احمد مهرانفر در «کوکتل مولوتوف»
مهدی طارمی پس از چهار ماه گلزنی کرد/ پورتو از شکست فرار کرد
بزرگداشت بیتا فرهی با نمایش «هامون» در پاریس
«النور کاپولا» درگذشت
ادامه حضور بینالمللی «رویاباف و قاضی»/ مستند تازه حسام اسلامی در هات داکس
بهنام بانی اولین آلبومش را کلید زد
یک کمدی فانتزی در «سال گربه» با بهرام افشاری
«روایت فتح» تنها فرم نیست/ آوینی از ابتدا متعهد بود
نظراتی که حاوی تهمت یا افتراست منتشر نمیکند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت لاتین (فینگیلیش) خودداری کنید.
تمامی حقوق این سایت برای همه نیوز محفوظ میباشد. طراحی سایت