پایگاه خبری همه نیوز

فناوری

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 28 بهمن 1398 ساعت 14:55

دکل‌های مخابراتی غیرمجاز یا مجوز بگیرند یا جمع‌آوری شوند

میرلوحی، عضو شورای شهر تهران تعداد دکل‌های مخابراتی شهر تهران را حدود ۴هزار دکل عنوان می‌کند که به گفته او برخی از آنها مجوز ندارند که باید مجوز بیگرند یا جمع‌آوری شوند. تاکید اعضای شورای شهر تهران بر امر در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد هیچ کدام یک از اعضای این شورا اطلاع دقیقی نه از تعداد دکل های مخابراتی و دکل های مخابراتی غیر مجاز ندارند

به گزارش همه نیوز به نقل از وب زوم،دکل‌های مخابراتی غیرمجاز در سطح شهر موضوعی است که هرچند وقت یکبار از سوی اعضای شورای شهر مطرح و بر لزوم جمع‌آوری آنها تاکید می‌شود. با این وجود اما آمار دقیقی از تعداد این دکل‌ها وجود ندارد.

هفته گذشته ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران بدون ارائه آمار از تعداد دکل‌های مخابراتی غیرمجاز اعلام کرد که تاکنون بخشی از این دکل‌ها جمع‌آوری شده‌اند و تعدادی دیگر هم تا پایان سال جمع‌آوری خواهند شد.

سال گذشته نیز زهرا صدراعظم نوری، دیگر عضو شورای شهر تهران تعداد دکل‌های مخابراتی بدون مجوز در تهران را ۵ هزار دکل اعلام کرده بود.

حالا محمود میرلوحی، یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران می‌گوید حدود ۴هزار دکل مخابراتی در شهر تهران وجود دارد که برخی از آنها بدون مجوز هستند که یا باید مجوز بگیرند یا باید جمع‌آوری شوند. او در حالی تعداد کل دکل‌های موجود در شهر تهران را ۴ هزار دکل عنوان می‌کند که چندی پیش تعداد این دکل‌ها از سوی شهرداری تهران هفت هزار و صد دکل عنوان شده بود.

میرلوحی می‌گوید: شورای شهر و کمیسیون سلامت شورا اعتقاد دارند که تعداد دکل‌ها هم از نظر ارتفاع و هم از نظر تعداد باید کاهش یابد. به گفته او راه‌حل این موضوع هم استفاده از فیبر نوری است.

میرلوحی اضافه می‌کند: با وجود این همه دکل مخابراتی که در سطح شهر تهران وجود دارد اما باز هم شاهد نکات کور آنتن‌دهی در منازل و آپارتمان‌ها هستیم. راه‌حل این معضل این است که اپراتورها به سمت استفاده از فیبر نوری بروند. در این صورت خطرات و مضرات زیست‌محیطی بسیار کمتر خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران همچنین می‌گوید: مصوبه‌ای که شورای شهر داشته این است که دکل‌های مخابراتی باید مجوز بگیرند و این مجوزها نیز باید سالیانه تمدید شود و همچنین در محل‌های نصب شوند که هم منظره شهری را زشت نکنند و هم آسیب زیست‌محیطی وارد نکنند.

میرلوحی همچنین بر لزوم تجمیع آنتن‌ها تاکید می‌کند و می‌گوید: تجمیع آنتن‌ها و استفاده مشترک اپراتورها از دکل‌ها می‌تواند منجر به بهبود کیفیت انتقال دیتا و همچنین بهبود منظر شهری و همینطور بهره‌وری بهتر این بخش شود.