پایگاه خبری همه نیوز

جهان

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی:

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت 14:53

بایدن راه سختی برای بازگردان اعتماد از دست رفته به واشنگتن در پیش دارد

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی راه پیش‌روی دولت جدید آمریکا برای بازیابی وجهه سیاست خارجی این کشور و اعتماد از دست رفته به واشنگتن در امور بین‌المللی را دشوار توصیف کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی کار دولت جدید در آمریکا برای بازگرداندن اعتماد از دست رفته به این کشور در سطح جهان را دشوار توصیف کرد.

 

اولیانوف در این خصوص نوشت: دولت جدید در واشنگتن باید تلاش کند تا حدی وجهه سیاست خارجی ایالات متحده و این مسئله را که آمریکا می‌تواند شریک کم و بیش قابل اعتمادی در امور بین‌المللی باشد، بازیابی کند. کار آسانی نخواهد بود.

 

پیش‌تر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت در دوره ریاست جمهوری جو بایدن انتظار ندارد در روابط مسکو و واشنگتن تغییری حاصل شود.

 

پوتین در جلسه‌ای با دولت‌مردان و نمایندگان پارلمان روسیه گفت: «در خصوص تغییر رهبری در ایالات متحده و اینکه [اوضاع] برای ما دشوارتر شود، اینطور فکر نمی‌کنم. وضعیت به روال معمول ادامه خواهد یافت. مجبور نیستیم خود را با [تغییر رهبری کاخ سفید] هماهنگ کنیم. باید این را درک کنیم که در حوزه‌هایی که اختلاف داریم تهدیداتی نیز وجود دارد. مهم‌ترین کار در این زمینه این است که ببینیم چه چیز [در آمریکا] تغییر می‌کند و مطابق با آن واکنش نشان دهیم».

 

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه نیز گفته بود:‌ «ما قطعاً انتظار چیز خوبی نداریم. نمی‌توان از کسانی که به روسیه هراسی و دروغ پراکنی درباره کشور من پرداختند، چیز خوبی انتظار داشت».

 

اخیراً شبکه سی‌ا‌ن‌ان به نقل از یک منبع نزدیک به جو بایدن گزارش داد تیم او در حال آماده کردن راهبردی است که بر تحمیل هزینه به روسیه استوار است و هدف از آن پاسخ دادن به اقدامات مختلف روسیه از جمله اقدام ادعایی این کشور در حمله سایبری به نهادهای دولت آمریکا و دیگر اقداماتی است که مخرب خوانده شده‌اند. 

 

منبع: فارس