پایگاه خبری همه نیوز

ورزش

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 23 بهمن 1398 ساعت 18:26

اعمال نظر وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون امکان‌پذیر نیست

علی کفاشیان گفت: اعمال نظر وزارت ورزش امکان‌پذیر نیست. اعضای مجمع بیش از 70 نفر هستند که مستقل‌اند و افراد را می‌شناسند. آنها به افراد رأی می‌دهند و در نهایت آن رأی ملاک خواهد بود.

همه نیوز:مهلت قانونی ثبت‌نام در انتخابات فدراسیون فوتبال روز یکشنبه بیست بهمن‌ماه به پایان رسید و حالا گزینه‌های احتمالی جانشین مهدی تاج، رئیس سابق این فدراسیون، مشخص شده‌اند. به گفته ابراهیم شکوری، سرپرست دبیر کل فدراسیون فوتبال بیش از 50 نفر برای به دست آوردن پست‌های مختلف فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد هفت نفر نامزد ریاست فدراسیون شدند و سایرین برای کرسی‌هایی مانند نواب رئیس و عضویت در هیات‌رئیسه اعلام آمادگی کردند.

 

در میان کسانی که روز یکشنبه برای ثبت‌نام به فدراسیون فوتبال رفتند نام‌هایی همچون حبیب کاشانی مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس، حیدر بهاروند سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال، حسین‌علی قریب مدیرعامل سابق استقلال و مهدی محمدنبی عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به چشم می‌خورد.

بعد از نام‌نویسی، نوبت به دریافت مدارک خواهد رسید

 

روند انتخابات فدراسیون به این صورت است که بعد از نام‌نویسی، نوبت به دریافت مدارک خواهد رسید و سپس کمیته بررسی صلاحیت نامزدها تشکیل می‌شود.

 

نظر شما درباره روند انتخابات فدراسیون فوتبال و افرادی که در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند چیست؟

تمام این افراد قبلاً در فوتبال بوده‌اند، سابقه دارند و زحمت کشیده‌اند. باید برنامه‌های خود را ارائه کنند تا اعضای مجمع به آنها رأی دهند.

 

اعضای مجمع انتخابی مستقل‌اند

در گذشته در مورد دخالت و اعمال نظر وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال شائبه‌هایی وجود داشته است. فکر می‌کنید امکان اعمال نظر وزارت وجود دارد؟

 

اعمال نظر وزارت ورزش امکان‌پذیر نیست. اعضای مجمع بیش از 70 نفر هستند که مستقل‌اند و افراد را می‌شناسند. آنها به افراد رأی می‌دهند و در نهایت آن رأی ملاک خواهد بود. کسی نمی‌تواند بگوید وزارت ورزش یا شخص دیگری در انتخابات دخالت کرده است.

 

فکر می‌کنید در وضعیت فعلی رئیس فدراسیون فوتبال باید چه شاخصه‌ای داشته باشد؟

فوتبال را بشناسد و سابقه مدیریت داشته باشد. همین مواردی که در اساسنامه وجود دارد.

پس از اصلاحات اساسنامه دیگر در جریان تایید آن نیستم

 

فکرنمی‌کنید در حال حاضر به رئیسی احتیاج داریم که در مجامع بین‌المللی بتواند از حقوق فوتبال ایران دفاع کند؟

بله، این هم یکی از شروط است که گزینه مورد نظر بتواند در مجامع بین‌المللی خودش را نشان دهد و ورود کند.

آیا اساسنامه فدراسیون به تایید دولت رسیده است؟

 

اساسنامه قبلاً به تایید دولت رسیده است. البته پس از اصلاحات اساسنامه، دیگر در جریان تایید آن نیستم.

منبع:اعتماد آنلاین