پایگاه خبری همه نیوز

ورزش

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 5 آذر 1399 ساعت 13:4

پوریا فیاضی: نباید تنها هدف والیبال حضور در المپیک توکیو باشد

پوریا فیاضی، دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران گفت: انتخاب آلکنو به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کورکورانه ای نبود و از نظر اکثر کارشناسان والیبال او می‌تواند گزینه خوبی برای تیم ملی باشد. او مربی کوچکی نیست اما باید والیبال ایران هدف داشته باشد و تنها هدف ما حضور در المپیک توکیو نباشد.

بالاخره پس‌از چند ماه بلاتکلیفی سرمربی تیم ملی والیبال معرفی شد و ولادمیر آلکنو روس به‌عنوان جایگزین ایگور کولاکوویچ مونته نگرویی هدایت ملی پوشان والیبال را برای حضور در مسابقات المپیک توکیو برعهده گرفت. او پیش از این هدایت تیم‌های دینامو مسکو، زنیت و تیم ملی روسیه را برعهده داشت. کسب مدال طلای جام جهانی و لیگ جهانی ۲۰۱۱ از اولین دستاوردهای آلکنو برای روس‌ها بود. یکی از مهم‌ترین نتایج این مربی روس با تیم ملی کشورش کسب مدال طلا در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ روسیه است و حالا تیم ملی با این مربی روس به‌دنبال درخشش در المپیک است.


پوریا فیاضی، بازیکن تیم ملی والیبال در خصوص انتخاب ولادمیر آلکنو به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی گفت: «آلکنو رزومه خوبی دارد. او یکبار با تیم ملی روسیه قهرمان المپیک شده و علاوه بر این به عناوین مختلفی با تیم ملی روسیه در مسابقات مختلف و معتبر دست یافته که این نشان دهنده کیفیت بالای این مربی است. او چند سال در یکی از باشگاه‌های خوب اروپایی (زنیت روسیه) مربیگری کرد و با توجه به رزومه این مربی می‌توان گفت که او یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هدایت تیم ملی در المپیک توکیو است.»


این ملی پوش والیبال صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «رزومه شغلی آلکنو خوب است و او قهرمانی‌های زیادی هم با زنیت و هم با تیم ملی روسیه دارد اما سؤال این است که آیا آلکنو می‌تواند ۵ ماهه سیستم مورد نظرش را در تیم ملی پیاده کند؟ او برای رساندن تیم ملی به اوج آمادگی و همچنین برای اجرای برنامه‌هایش در تیم ملی زمان زیادی ندارد. این در حالی است که پیاده کردن سیستم و همچنین شناخت بازیکنان و رساندن آنها به اوج آمادگی زمانبر است.»


او بیان داشت: «البته بازیکنان ایرانی باهوش هستند اما به‌هر‌حال باید دید که آیا او می‌تواند اهداف مورد نظرش را در تیم ملی اجرا کند یا خیر. زمان زیادی برای انتخاب سرمربی تیم ملی صرف شد و پروسه انتخاب سرمربی ای که بتواند به تیم ملی در المپیک توکیو کمک کند، طولانی بود که این موضوع نشان داد فدراسیون با دقت گزینه‌های مورد نظر را بررسی کرد و در نهایت به ولادمیر آلکنو رسید. مسئولان فدراسیون و شخص محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال با دقت به‌دنبال یک جایگزین خوب برای ایگورکولاکوویچ بودند.»


دریافت کننده قدرتی تیم ملی بیان داشت: «انتخاب آلکنو به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کورکورانه ای نبود و از نظر اکثر کارشناسان والیبال او می‌تواند گزینه خوبی برای تیم ملی باشد. او مربی کوچکی نیست اما باید والیبال ایران هدف داشته باشد و تنها هدف ما حضور در المپیک توکیو نباشد. البته المپیک رویداد بزرگی است و ما می‌توانیم با کسب نتیجه در این مسابقات خودمان را ثابت کنیم اما باید بدانیم که المپیک همه چیز نیست و باید برای آینده والیبال‌مان برنامه‌ریزی کنیم. در حال حاضر تیم‌های والیبال ایران در رده‌های پایین‌تر شرایط خوبی دارند و می‌توان به آینده والیبال امیدوار بود.»


قرار بر این است ولادمیر آلکنو فروردین سال آینده به ایران بیاید و مدت قرارداد او با فدراسیون به مدت ۵ ماه خواهد بود. سپس با توجه به نتایجی که با تیم ملی در المپیک کسب خواهد کرد، درمورد تمدید قراردادش تصمیم‌گیری خواهد شد. شماره ۷ تیم ملی والیبال در این خصوص افزود: «امیدوارم همه چیز برای تیم ملی والیبال خوب پیش برود و تیم ملی بتواند در المپیک با این مربی به نتیجه دلخواه برسد. البته در حال حاضر به‌دلیل شرایط کرونا مسابقات بین‌المللی برگزار نمی‌شود و این کار را برای ما سخت می‌کند. آلکنو برای شناخت بازیکنان نیاز به برگزاری بازی‌های دوستانه دارد که در شرایط اینچنینی و وضعیت بد کرونا برگزاری بازی‌های تدارکاتی بعید به‌نظر می‌رسد.»


فیاضی در خصوص برگزاری مسابقات لیگ والیبال با‌وجود بالا رفتن تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و تعطیلی دو هفته‌ای تهران بیان داشت: «کرونا تنها مختص کشور ما نیست و تمامی کشورهای دنیا با این ویروس منحوس دست به گریبان هستند. ما باید با این ویروس زندگی کنیم و باید برای برگزاری مسابقات با چنین شرایطی خودمان را آماده کنیم. کشورهای مختلف راه حل‌هایی برای برگزاری مسابقات در نظر گرفتند که یکی از این راه حل‌ها برگزاری مسابقات لیگ به شیوه متمرکز است و فدراسیون هم به این نتیجه رسید که لیگ برتر را به‌صورت متمرکز برگزار کند.»


بازیکن تیم والیبال شهرداری ارومیه ادامه داد: «از نظر من برگزاری مسابقات لیگ با‌وجود بالا رفتن تعداد مبتلایان به کرونا بهترین تصمیم بود چرا که با تعطیلی لیگ، بازیکنان بخصوص بازیکنان ملی پوش که باید برای حضور در المپیک آماده شوند، رها می‌شدند و این موضوع برای تیم ملی اتفاق خوبی نبود. تعطیلی لیگ باعث می‌شد تا بازیکنان از نظر آمادگی بدنی با افت ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواجه شوند علاوه بر این تعطیلی لیگ باعث می‌شد تا مربیان و بازیکنان از نظر اقتصادی با مشکلاتی مواجه شوند که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.»


 شماره ۷ تیم ملی والیبال با اشاره به این موضوع که شرایط کرونا پیش از آغاز مسابقات لیگ بسیار بد بود، اظهار داشت: «پیش‌از برگزاری مسابقات، والیبالیست‌های زیادی به کرونا مبتلا شدند و من هم جزو افرادی بودم که به این ویروس مبتلا شدم که خوشبختانه توانستم این ویروس را شکست دهم اما در حال حاضر و با توجه به فرمول جدیدی که فدراسیون برای برگزاری مسابقات در نظر گرفته، شرایط بهتر شده  و تعداد مبتلایان به کرونا کمتر از گذشته شده است.»


او با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ والیبال به‌صورت متمرکز در تهران افزود: «برگزاری مسابقات به این شیوه بهترین تصمیم بود و این موضوع باعث می‌شود تا نگرانی‌ها برای ابتلا به ویروس کرونا کمتر شود. با این سیستم جدید جابه‌جایی ‌ها کمتر شده و بازیکنان در اماکن عمومی همچون فرودگاه و هتل و غیره تردد زیادی نخواهند داشت. این موضوع قطعاً باعث می‌شود تا افراد کمی به این ویروس مبتلا شوند.»

 

منبع: روزنامه ایران