پایگاه خبری همه نیوز

اقتصاد

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 7 فروردین 1403 ساعت 9:42

حضور ۹ شرکت‌ دانش بنیان ایرانی در بزرگترین رویداد نفت و گاز جهان

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین، ۹ شرکت‌ دانش‌بنیان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در این صنایع می پردازند.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و تجهیزات نفت و پتروشیمی چین (CIPPE ۲۰۲۴)که بزرگترین رویداد نفت، گاز و پتروشیمی جهان محسوب می‌شود، با حضور فعالان این صنعت از ۶۵ کشور مختلف جهان از امروز در پکن آغاز به کار کرده و تا روز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

فرآورده‌های نفتی، تجهیزات نفت، پتروشیمی، تجهیزات تولید بنزین، ماشین‌آلات و ابزار پردازش نفت، فناوری‌های‌های نفت، تولید، ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات نفت و گاز، انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، سایر محصولات و خدمات در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، محورهای اصلی نمایشگاه CIPPE ۲۰۲۴ چین هستند.

در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، ۹ شرکت‌ دانش‌بنیان به معرفی محصولات و توانمندی‌های خود در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش می‌پردازند.

اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات فناورانه‌ای که در این نمایشگاه معرفی شده است، به این شرح است:

مدیران انرژی کویر

این گروه صنعتی با تلفیقی از دانش، مهارت و بیش از یک دهه تجربه در صنعت نیروگاهی کشور همواره در تلاش است با بهره‌گیری از فرصت‌ها با کیفیت‌ترین محصولات را تولید و منحصر به فردترین خدمات را ارائه نماید. این شرکت توانسته با ساخت قطعات و تجپیزات نیروگاهی که همگی برای نخستین‌بار در کشور ساخته شده‌اند، از واردات این تجهیزات جلوگیری کرده و باعث چند میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی شود.

محصول معرفی‌شده در پاویون: تعدیل کننده بخار بویلر بازیاب، ساخت قطعات یدکی پمپ گردش آب بویلر (Main Shaft، Mechanical Seal)

دیتال (داده کاوان هوشمند نارگان)

این شرکت با همکاری پژوهشکده علوم و فناوری انرژی، آب و محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف و سرمایه‌گذاری شرکت مهندسی نارگان، با ماموریت ارائه راهکارهای تحول دیجیتال به صنایع انرژی در اسفندماه ۱۳۹۹ ایجاد شد و در حال حاضر به عنوان یکی از فعال‌ترین اکوسیستم‌های استارتاپی ناحیه نوآوری شریف، محصول اصلی خود با نام گوبراس را برای پایش وضعیت آنلاین، تشخیص ریشه‌ای و پیش‌بینی عیوب تجهیزات دوار شامل کمپرسور، توربین، پمپ و… طراحی و تولید کرده است. این محصول به عنوان یکی از توانمندسازهای اصلی ایجاد تحول دیجیتال در صنایع سنگین بوده و می‌تواند تعداد توقف‌های برنامه‌ریزی نشده، هزینه‌های نگهداری و تعمیرات و مصرف انرژی را به شدت کاهش داده و قابلیت اطمینان و بهره‌وری پلنت‌های پالایشگاهی و پتروشیمی را افزایش‌دهد.

محصول معرفی‌شده در پاویون: سامانه پایش وضعیت کمپرسور رفت و برگشتی (گوبراس)

پویا انرژی تنها ره آورد پارس

این شرکت دانش‌بنیان از ابتدای فعالیت خود در تلاش است در جهت گسترش فعالیت های خود و کاهش وابستگی و صرفه‌جویی ارزی و اقتصادی نقش موثری را ایفا کند. مروری بر تاریخچه در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولادسازی و انواع پروژه‌های صنعتی این شرکت گواه این مدعاست.

محصول معرفی‌شده در پاویون: تجهیزات پایه تیتانیوم (شامل مبدل حرارتی و تیوب شیت)

تامکار

گروه صنعتی تامکار در طی سه دهه فعالیت خود به عنوان مجموعه‌ای چند کسب و کاره، توانسته است در حوزه‌های صنایع فولاد، نفت، گاز و پتروشیمی، کانی غیر فلزی، آب و انرژی، عمرانی و خودرو توانایی‌های فنی، مهندسی و امکانات تولیدی کشور را ارتقا دهد. این گروه از مجموعه های پیشرو در عرصه‌ تولید و اجرای پروژه‌های صنعتی است که در حال حاضر با فعالیت ۱۱ شرکت فنی مهندسی، یک شرکت بازرگانی و چند کنسرسیوم، یکی از گروه های صنعتی شاخص در بخش خصوصی به شمار می‌آید.

محصول معرفی‌شده در پاویون: بازطراحی و ساخت چرخ‌دنده‌های با قطر بالا، پیگ هوشمند جهت بازرسی خطوط لوله نفت و گاز

ساخت تجهیزات گاز تامکار

این شرکت در سال ۱۳۷۹ و با هدف بومی‌سازی دانش فنی طراحی و ساخت تجهیزات در بخش انرژی توسط جمعی از کارآفرینان بخش صنعت پایه‌گذاری شد. سابقه درخشان در زمینه طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی بیش از ۴۰۰ جایگاه سوخت‌گیری CNG با ظرفیت های متفاوت از بزرگ، متوسط و کوچک در سراسر کشور، ساخت انواع کمپرسورهای فشار بالای گاز طبیعی، ساخت انواع مبدل‌های حرارتی فشار بالا، ساخت انواع درایرهای جذبی، ساخت انواع Separator و نیز تامین انواع Instrument و بالک متریال، این شرکت را بر آن داشت تا با ورود به حوزه انرژی‌های نو و نیز ساخت تجهیزات حفاری گامی دیگر در جهت استراتژی خود که خودکفایی و استقلال صنعتی ایران است، بردارد.