پایگاه خبری همه نیوز

ورزش

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 22 اسفند 1402 ساعت 13:4

کمک ۱۵ میلیاردی کمیته ملی المپیک به فدراسیون‌های المپیکی

به گفته دبیرکل کمیته ملی المپیک این کمیته طی روزهای آینده کمک مالی دوباره‌ای به فدراسیون‌هایی که المپیکی بوده و شرایط سخت دارند، خواهد داشت که مبلغ آن ۱۰ تا ۱۵ میلیارد است.

سی و چهارمین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک صبح امروز در محل کمیته برگزار و در خاتمه دکتر سید مناف هاشمی در گفتگو با خبرنگاران آخرین مصوبات و تصمیمات اتخاذ شده را مطرح و به سوالات آنها پاسخ داد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد مصوبات این نشست بیان کرد: نخستین دستور درخصوص شاخص‌های اعتبارات سال جدید بود. سال قبل کار خوبی انجام دادیم و کمیته برای کمک به فدراسیون‌ها شاخص قائل شد. درنهایت با اعضای هیأت اجرایی به شاخص‌ها و ملاک‌هایی رسیدیم، از جمله این که فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی که در رویدادهای گذشته کسب مدال کرده‌اند را ویژه بببینم. این ملاک‌ها و شاخص‌ها را با برخی تغییرات برای سال آینده نیز مدنظر قرار خواهیم دایم.اصلی‌ترین برنامه سال آینده ما المپیک پاریس، مسابقات داخل سالن تایلند و المپیک زمستانی است. البته برای بازی‌های آسیایی ناگویا هم پیش‌بینی‌هایی کرده‌ایم که چه تلاش‌هایی را شروع کنیم تا در شأن جمهوری اسلامی ایران برای این رویدادها برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: به همین خاطر درخصوص شاخص‌ها بحث زیادی شد و وقت زیادی از جلسه را اختصاص دادیم. تصمیم نهایی این شد اعضای اهیات اجرای سه نفر از جمله آقای عزیزی (رئیس فدراسیون گلف)، آقای پاکدل (رئیس فدراسیون هندبال) و آقای گودرزی (رئیس قبلی سه گانه) به نمایندگی از اعضای هیأت اجرایی ظرف یک ماه با تیم کارشناسی کمیته، جلسات مشترکی با محوریت آقای عزیزی برگزار کرده و عدد نهایی در قالب بسته حمایتی را، مشخص کنند تا این عدد را در جلسه فروردین ماه هیأت اجرایی مصوب کنیم.

هاشمی همچنین گفت: دستور دیگر در مورد ساز و کار شرکت توسعه بازرگانی بود که اعضای هیأت اجرایی به ریاست محترم اختیار دادند. در مورد ناظر فدراسیون‌ها به توافق قطعی نرسیدیم و کمیته ملی المپیک با همکاری مرکز نظارت و مرکز سنجش، ناظرهایی را با نظر رئیس کمیته ملی المپیک برای فدراسیون‌ها مشخص می‌کند.