پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ شنبه 28 بهمن 1402 ساعت 11:57

حیدری: غربی‌ها اعتقادی به فضای باز رسانه‌ای ندارند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی‌ها اعتقادی به آزادی بیان، حقوق بشر و فضای باز رسانه‌ای ندارند و تنها از امپراطوری خبری خود به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند.

شهریار حیدری در گفت و گو با ایسنا، در واکنش به اقدام «ایکس (توییتر سابق)» در حذف نشان تایید آبی تعدادی از رسانه‌های کشور گفت: همواره غربی‌ها تلاش کردند از امپراطوری خبری در اختیارشان به عنوان یک ابزار استفاده کنند به این ‌بهانه که تکنولوژی اولیه نیز در اختیار آنها قرار دارد.

وی ادامه داد: غربی‌ها هر زمان که بفهمند فضای مطبوعاتی و رسانه‌ای به سمت و سوی تثبیت وضعیت کشور می‌رود و یا در کشور آرامش برقرار است، آن را هدف قرار می‌دهند؛ این نشان می‌دهد که غربی‌ها اعتقادی به حقوق بشر و فضای باز رسانه ای ندارند و تنها از آن به عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در داخل کشور ما در یک چارچوب مشخص و قانونمند فعالیت می‌کنند، افزود: رسانه‌ها در کشور ما فارغ از وابستگی به جریان سیاسی به فعالیت‌های حرفه‌ای خود می‌پردازند اما غربی‌ها در واکنش به فعالیت رسانه‌ای با اعمال محدودیت‌هایی ثابت کردند که اعتقادی به آزادی بیان و حقوق بشر نداشته و تنها ابزار در اختیارشان است که به فراخور شرایط از آن استفاده می‌کنند.

حیدری با بیان اینکه اعمال محدودیت در فضای رسانه‌ای و مجازی توسط غربی‌ها مسبوق به سابقه است، گفت: غربی‌ها همیشه سعی کردند که از امپراطوری رسانه‌ای در اختیارشان همچون ابزاری بهره گیرند. نمونه دیگر بستن و اعمال محدودیت در صفحات اینستاگرام به بهانه هایی همچون انتشار تصاویر سردار سلیمانی است.