پایگاه خبری همه نیوز

اقتصاد

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 18 بهمن 1402 ساعت 13:13

عدم تبعیت ایرلاین‌ها از قانون قیمت‌گذاری بلیت

طبق بررسی‌های صورت گرفته از بازار بلیت هواپیما مشخص شد که ایرلاین‌ها از قانون قیمت‌گذاری بلیت هواپیما تبعیت نمی‌کنند.

علی رغم وعده مسؤولان در خصوص نظارت بر فروش بلیت هواپیما، بر اساس بررسی میدانی خبرنگار مهر حاکی از آن است که این بازار در شرایط خود نابسامانی به سر می‌برد از اواسط دی ماه بلیت مسیرهای پر تردد با افزایش صد درصدی مواجه شد به طوری که مسافرین از وضعیت قیمت گذاری بلیت‌ها شاکی بودند.

زمانی که دلیل این افزایش را پیگیری کردیم ایرلاین‌ها مدعی شدند دلیل گرانی بلیت به دلیل ثابت بودن نرخ در طول ۲ سال گذشته بود. ایرلاین‌ها ادعا می‌کنند که قیمت بلیت هواپیما با توجه به افزایش هزینه‌ها برای آنها صرفه اقتصادی ندارد و باید نرخ‌گذاری توسط خود اشرکت‌های هواپیمایی انجام شود.

البته شرکت‌های هوایی اخیراً علاوه بر گران‌فروشی صد درصدی در لحظه آخر اقدام به لغو پرواز می‌کنند بدون هیچ‌گونه توضیح و عذرخواهی، که با انجام این کار قطعاً آحاد مردم را عصبانی خواهد کرد. ایرلاین‌ها با انجام چنین روش‌هایی در برابر قانون مقاومت می‌کنند که چنین روشی موجب سوداگری و رواج عرضه بلیت با قیمت نامتعارف در بازار می‌شود.

افزایش ۲۹ درصدی بلیت، ایرلاین‌ها را قانع نکرد

البته باید توجه داشت در خردادماه امسال نیز شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما اعتراض‌های بسیاری داشتند تا پس‌از جنجال‌های فراوان مجوز افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت از سوی سازمان هواپیمای و ستاد تنظیم بازار صادر شد.

این افزایش قیمت ۲۹ درصدی همچنان شرکت‌های هوایی را راضی نکرده بود، ایرلاین‌ها معتقد بودند که میزان افزایش قیمت فعلی بلیت‌های هواپیما باید با توجه به تورم روز کشور باشد که در همین راستا مجدد انجمن شرکت‌های هواپیمایی درخواست افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت را که این درخواست از سوی مراجع مربوطه رد شد.

اما حال، با رصد سایت‌های معتبر فروش بلیت متوجه افزایش قیمت‌های بلیت در تمام مقصدهای کشور خواهیم شد.