پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ شنبه 7 بهمن 1402 ساعت 13:40

پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد تاهفته آینده به یونسکو ارسال می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: پرونده ثبت جهانی «دره خرم‌آباد» و قلعه «فلک‌الافلاک» تا هفته آینده به یونسکو ارسال می‌شود.

عطا حسن‌پور در نخستین جشنواره ملی خوراک، عرضه سوغات و صنایع‌دستی، اظهار داشت: این رویداد مهم و تاریخی به‌عنوان اولین جشنواره ملی خوراک، عرضه سوغات و صنایع‌دستی استان با کمک و همکاری شرکت رسا برگزار شده است.

وی اظهار کرد: از همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد، شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان، اداره زندان‌ها، اتاق اصناف، بنیاد تعاون سپاه استان و … در راستای برگزاری این رویداد تشکر می‌کنیم.

۱۶ غذای سنتی لرستان ثبت ملی شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، ادامه داد: در بحث گردشگری، یکی از خوشمزه‌ترین بخش‌ها، بخش گردشگری غذا است که در این راستا و بر اساس سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی، چندین میز تخصصی انتخاب شده که گردشگری خوراک به‌عنوان یکی از این میزها تعریف شده است.

حسن‌پور، تصریح کرد: در استانی مانند لرستان که تنوع غذایی بالا دارد، میز تخصصی خوراک به این استان اختصاص‌یافته که باتوجه‌به ظرفیت‌های لرستان در این زمینه، نوعی برند برای لرستان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه این میز در استان لرستان، فعالیت‌های خود را به‌صورت تخصصی انجام داده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه تا کنون ۱۶ مدل خوراک از استان لرستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، گفت: ۹ مورد از پرونده‌های غذاهای سنتی ما در حال ثبت است.