پایگاه خبری همه نیوز

جامعه

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 17 دی 1402 ساعت 11:6

تمام عوامل دخیل در انفجارهای تروریستی کرمان بازداشت شدند

دادستان کرمان گفت: تمام عوامل دخیل در انفجارهای تروریستی کرمان بازداشت شدند.

 مهدی بخشی شامگاه شنبه در گفت‌وگوی ویژه خبری از شبکه استانی کرمان با اشاره به کشفیات صورت گرفته قبل از مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی تصریح کرد: ۱۶ بمب در استان کرمان کشف شده که قدرت انفجار هر کدام از آنها از این جلیقه‌های عامل انتحاری بیشتر بود، اما با عنایت خدا و تلاش سربازان گمنام امام زمان کشف شد.

مدعی‌العموم در کرمان اظهار کرد: امسال وضعیت خاصی بود و حجم تهدیدات به علت شکست مفتضحانه اسراییل و شکسته شدن هیمنه صهیونیست‌ها پس از طوفان‌الاقصی وجود داشت؛ آنها به دنبال انتقام از سردار سلیمانی، مزار و زایران حاج قاسم بودند که این گروه‌ها به صورت منسجم، متحد و با برنامه دنبال این اقدام تروریستی بودند.

وی گفت: زمانی که انتحاری اول صورت گرفت، من در نزدیکی محل انفجار بودم که اطلاع دادند، حادثه دوم نیز اتفاق افتاد و ما در محل حاضر شدیم.

بخشی ادامه داد: در وهله اول بررسی‌هایی که وظیفه دادستان است را با دستور رئیس کل دادگستری استان کرمان بر یک محور آغاز کردیم، پیشگیری و برآورد اطلاعاتی در مورد این بود که دوستان شورای تأمین چکار کردند، طرح و برنامه آنها چه بود و در مرحله اجرا و عمل چه اقداماتی انجام دادند.

دادستان کرمان اضافه کرد: ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهید سلیمانی از سه سال قبل شروع به کار کرد و ۲ کمیته ایمنی و امنیتی را دارد که آسیب‌شناسی در مورد مراسم سالگرد سردار حاج قاسم سلیمانی در سال گذشته توسط نیروهای نظامی و امنیتی هم انجام شد.