پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 13 آذر 1402 ساعت 17:37

اردوغان: نمی‌گذاریم اسراییل بار دیگر غزه را اشغال کند

رئیس‌جمهور ترکیه با تاکید بر اینکه «نتانیاهو باید به عنوان جنایتکار جنگی محاکمه شود» گفت: اسرائیل نه تنها قاتل بلکه دزد هم هست.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در افتتاحیه سی و نهمین نشست وزیران کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان همکاری اسلامی (COMCEC) در استانبول با درود به فلسطینیانی که با وجود حملات غیراخلاقی رژیم صهیونیستی از میهن خود دفاع می‌کنند، محبت خود را به همه کسانی که در گوشه و کنار جهان برای زندگی مسلمان تلاش می کنند، ابراز کرد.

او گفت: امروز دفاع از غزه و فلسطین به معنای دفاع از مکه، مدینه، استانبول، دمشق، بیروت و سایر شهرهای اسلامی در کنار بیت المقدس است.

اردوغان با اشاره به اینکه نوزادان، کودکان و زنان در حملات اسرائیل به غزه جان خود را از دست دادند، گفت: از هر ۳ نفری که در غزه شهید می شوند، ۲ نفر کودک، نوزاد و زن هستند.۷۳ روزنامه نگار و بیش از ۱۰۰ نفر از مقامات سازمان ملل در میان قربانیان ظلم و ستم وجود دارند، چنان وضعیتی که سازمان ملل متحد که برای حفظ امنیت و صلح جهانی تأسیس شده است، حتی نمی تواند از کارمندان خود در برابر وحشیگری اسرائیل محافظت کند. ناتوانی نیروهایی که از آزادی های خود دفاع می کنند بدتر است. اروپا و آمریکا به معنای واقعی کلمه از اسرائیل حمایت بی قید و شرط می کنند تا کودکان بیشتری را بکشد، بیمارستان‌ها، مدارس و خانه ها را تخریب کند و خون بیگناه بیشتری بریزد.