پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 3 آبان 1402 ساعت 14:44

ایهود المرت: آمریکایی‌ها از روز اول به بی‌لیاقتی نتانیاهو باور داشتند

ایهود المرت گفت: به نظر من، آمریکایی‌ها از روز اول واقعاً باور داشتند که نتانیاهو شایسته نیست.

ایهود المرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی این رژیم را به دلیل دخالت فزاینده آمریکا در منطقه مورد حمله قرار داد و گفت: به نظر من، آمریکایی‌ها از روز اول واقعاً باور داشتند که نتانیاهو بالیاقت و شایسته نیست.

المرت در مصاحبه‌ای با روزنامه عبری معاریو افزود: به همین دلیل است که آنها بلافاصله در درجه اول حمایت خود و ایستادگی‌شان در کنار ما را اعلام کردند تا از تفسیرهای نادرست از سوی تمام عوامل دیگر که می‌تواند ثبات را در اینجا متزلزل کند، جلوگیری کنند و آنها کاری بزرگ کردند.

وی به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و حمایت بی‌سابقه وی از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور واقعاً اسرائیل را دوست دارد و آنچه او گفت بیان واقعی و با اصالتی از این مرد، هویت، اعتقادات و تعهد او نسبت به اسرائیل است.

وی درباره فشارهای بین‌المللی در شرایط جنگ گفت: از همان لحظه اول مشخص بود که اگر اسرائیل بتواند فراتر از حد معقول و متوازن وارد عمل شود، آمریکا اینجا خواهد بود تا علیه ایرانی‌ها و علیه تمام گروه‌های دیگر کمک کند.

المرت ادامه داد: کاملاً واضح بود که در نهایت، موضوع مسائل انسانی، فشارهای جامعه جهانی، تظاهرات در خیابان‌های شهرها در همه جای دنیا و غیره نیز بر میزان انعطافی که آمریکایی‌ها اجازه آن را می‌دهند، تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: من دو هفته پیش به آنها گفتم که زمان ما بسیار کوتاه‌تر از آنچه است که شما فکر می‌کنید، ما روزهای بسیار کمتری در اختیار داریم و این اتفاقی است که الان در حال رخ دادن است.