پایگاه خبری همه نیوز

ورزش

منتشر شده در تاریخ شنبه 14 مرداد 1402 ساعت 16:0

سوریان: نمی‌دانستیم با روسیه مبارزه می‌کنیم یا بلاروس/ برادرم با فدراسیون کشتی همکاری ندارد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، با بیان اینکه از عملکرد برخی شاگردانش در رقابت‌های جهانی ترکیه راضی نیست، گفت: اشتباهی که صورت گرفته این است که در رقابت‌های جهانی کشتی‌گیران روسیه و بلاروس از هم قابل تمایز نبودند و همه مدال ها به نام روسیه ثبت شده است.

محسن سوریان در گفتگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران در رقابت های قهرمانی جهان و سطح کیفی این مسابقات، اظهار کرد: ۴۱ کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند و مسابقات در سطح خیلی بالایی برگزار شد. به غیر از روسیه و آذربایجان، هر کشور موفق به کسب یک مدال طلا شد و این موضوع نشان دهنده سطح بالای مسابقات بود. در مجموع بچه‌های ما به غیر از یکی دو وزن که در حد خودشان ظاهر نشدند، عملکرد خوبی داشتند و کشتی‌های خوبی گرفتند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، افزود: در ۲وزن در حق ما خلیی ناداوری شد، یکی در فینال وزن ۷۱ کیلوگرم و یکی هم در وزن ۱۱۰ کیلوگرم مقابل ترکیه میزبان. خدا را شکر با تمام بدشانسی‌ها و ناداوری‌ها و موضوعاتی که گریبانگیر تیم شد، توانستیم بار دیگر عنوان قهرمانی جهان را تکرار کنیم. البته توقع من بیشتر از این‌ها بود و انتظار داشتم بچه‌ها کشتی‌های بهتری بگیرند، هر چند نمی‌توانیم انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشیم چرا که اجازه ندادم کسی وزن کم کند و به همین دلیل برخی اوزان را جابجا کردیم. از سوی دیگر از میان ۱۰ کشتی گیری که در این رقابت‌ها حاضر شدند، ۸ نفر تجربه مسابقات جهانی نداشتند و همین موضوع نیز تا حد زیادی بر عملکرد آن‌ها تاثیر گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که کدام یک از کشتی‌گیران نتوانستند انتظارات کادر فنی را برآورده کنند، گفت: اسم نبریم بهتر است، به هر حال این ها نوجوان هستند و تجربه زیادی ندارند. ممکن است وقتی در مسابقات جهانی حاضر می‌شوند به دلیل کم تجربگی نتوانند در حد خودشان ظاهر شوند و کشتی از دستشان در برود.

سوریان به برخی اتفاقات اشاره کرده و گفت: محمدرضا غلامی در ۵۵ کیلوگرم ۵ بر یک از حریف آمریکایی جلو بود اما در ۱۰ ثانیه آخر فن کمر خورد و زمانیکه روی پل رفت در کش و قوس یک فیتو هم خورد و ۶ بر ۵ شکست خورد. این شکست خیلی تلخ بود و می توانستیم با یک طلای دیگر با اختلاف قهرمان شویم. حریف آمریکایی در نهایت طلا گرفت و کشتی گیر ما پنجم شد. دزفولی‌نژاد هم حتما باید به فینال می‌رسید.