پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 2 مرداد 1402 ساعت 16:54

بحران در رژیم صهیونیستی و تشدید نافرمانی مدنی

دبیر انجمن بین‌المللی ضد صهیونیستی با بیان این که چالش‌های اقتصادی، سیاسی و هویتی رژیم صهیونیستی، این رژیم را با نافرمانی مدنی مواجه کرده است، گفت: گسترش مقاومت در کرانه باختری و سایر نقاط نشان می‌دهد مقاومت توانسته رژیم صهیونیستی را درگیر جنگ داخلی کند که قادر به مهار هم نیست.

 طرح جنجالی «تغییرات قضایی»، رژیم صهیونیستی را در هفته‌های اخیر با چالش‌های عمده‌ای مواجه کرده که به‌رغم تمام برخوردها تاکنون دولت نتانیاهو نتوانسته در این مساله چاره‌اندیشی کرده و به یک راه‌حل دست یابد. براساس آن چه کارشناسان معتقدند تداوم این مساله و تظاهرات‌ها در سرزمین‌های اشغالی می‌تواند به کناره‌گیری نتانیاهو و سقوط کابینه‌اش منجر شود.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از تحولات سرزمین های اشغالی و اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو در پی تصمیم برای تصویب لایحه اصلاحات قضایی گفت: عوامل متعددی وجود دارد، رژیم صهیونیستی سال‌هاست با بحران هویتی مواجه است و این بحران هویت امروزه در ابعاد مختلف خودش را نشان می دهد، چه بحران هویتی در ملت سازی یا بحران های مربوط به مسائل اقتصادی که این رژیم را با چالش رو به رو کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام این مسائل و همچنین موضوع امنیتی گواه این است که سرزمین‌های اشغالی جای امن برای صهیونیست‌ها نیست و مقاومت توانسته تا اعماق تل آویو نفوذ کند.