پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 1 خرداد 1402 ساعت 19:47

هشدار شدید اللحن انصارالله یمن به ابوظبی و ریاض

استاندر ذمار یمن به شدت به متجاوزان درباره تحرکات تجزیه طلبانه در یمن هشدار داد.

محمد البخیتی استاندار ذمار به متجاوزان درباره تجزیه یمن به شدت هشدار داد و اعلام کرد که هرگونه تحرک برای تجزیه یمن در ابوظبی و ریاض پاسخ داده خواهد شد.

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی انصارالله و استاندار ذمار در سخنرانی به مناسبت سالروز وحدت یمن ضمن تاکید بر اراده ملت یمن برای وحدت، نسبت به برخی از تحرکات امارات و عربستان در یمن واکنش نشان داد.

البخیتی در ادامه ضمن هشدار شدید اللحن به متجاوزان و تلاش آنها برای تجزیه یمن اعلام کرد: به کشورهای متجاوز نسبت به نقض وحدت هشدار می‌دهم و تأکید می‌کنم که پاسخ به هرگونه فتنه افکنی در ابوظبی و ریاض خواهد بود.

روز گذشته هم، عبدالعزیز بن حبتور، رئیس دولت نجات ملی یمن در سخنانی اعلام کرد که طرح‌های تجزیه یمن، از انگلیس سرچشمه می‌گیرند و توسط امارات متحده عربی تامین مالی می‌شوند.

وی افزود: این طرح‌ها توسط مزدوران به اجرا در می‌آیند؛ اما هیچ طرح بیگانه‌ای که از سوی مزدوران رهبری و هدایت شود، در یمن به نتیجه نخواهد رسید. نام‌گذاری شمال و جنوب، با اهداف شوم از سوی اشغالگران بریتانیایی صورت گرفت. این نام‌گذاری‌ها در تاریخ و هویت یمن جایگاهی ندارند. در پی خروج نیروهای بیگانه از یمن، گفتگوهای سیاسی آغاز خواهد شد. در این گفتگوها منافع ملی، ستم‌های که به مردم روا داشته شده و حقوق ملت در چارچوب وحدت و یکپارچگی مورد بحث قرار خواهد گرفت.