پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 10:37

واکنش شویگو به ادعای کی‌یف درباره سرنگونی موشک‌های «کینژال»

وزیر دفاع روسیه به اسپوتنیک گفت: اظهارات مقامات کی‌یف در مورد شش موشک کینژال روسیه که گفته می‌شود توسط سیستم دفاع هوایی آنها سرنگون شده است، با واقعیت مطابقت ندارد.

"سرگئی شایگو"، وزیر دفاع روسیه توضیح داد: "من قبلاً گفته‌ام و باز هم تکرار خواهم کرد. ما آنقدر "کینژال" پرتاب نکرده‌ایم که آنها هر بار در بیانیه‌ای آنها را ساقط شده می‌خوانند. علاوه بر این، تعداد این رهگیری‌های اوکراینی‌ها و اینکه چه کسی واقعاً سامانه‌های آمریکایی را کنترل می‌کند هنوز یک سؤال بزرگ است، سه برابر بیشتر از آن چیزی است که ما شلیک می‌کنیم. البته آنها همیشه در مورد نوع موشک‌ها اشتباه می‌کنند به همین خاطر نمی‌توانند آنها را مورد هدف قرار دهند".

اوایل روز سه‌شنبه، وزارت دفاع روسیه از حمله گسترده به نقاط استقرار یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین و همچنین مکان‌های نگهداری مهمات، سلاح و تجهیزات تحویلی از کشورهای غربی خبر داد. به ویژه موشک مافوق صوت Kinzhal سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت آمریکایی را در کی‌یف منهدم کرد.

بامداد سه شنبه، نیروهای روسی موفق شدند سکوهای موشک رهگیری هوایی پاتریوت را که نیروهای اوکراینی چند هفته پیش از آلمان به دست آورده بودند، هدف قرار دهند.

ارتش روسیه صبح سه شنبه در اجرای عملیات «جنگل جنگ دقیق» از موشک کینژال استفاده کرد. موشک کینژال که به معنی خنجر است، به دقت بالا در اصابت به اهداف و دقت فوق العاده در تخریب شناخته می‌شود و هیچ سامانه غربی قادر به رهگیری این موشک نیست.

روسیه در موارد نادری که می‌خواهد اهداف دقیق را مورد اصابت قرار دهد و منهدم کند از موشک‌های مافوق صوت استفاده می‌کند و در بقیه زمان‌های جنگ عمدتاً از موشک‌های کالیبر و سپس موشک‌های اسکندر استفاده می‌کند؛ اما در روزهای اخیر استفاده از این موشک‌ها را در مقابل اوکراینی‌ها افزایش داده است.