پایگاه خبری همه نیوز

سیاست

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 ساعت 11:13

قالیباف: امروز مزاحم کارآفرینان هستیم/تورم محصول رشد نقدینگی است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز تورم محصول رشد نقدینگی است و از ناترازی عملیاتی بودجه و بانک‌ها می‌آید، گفت:‌ باید اقتصاد مردمی در دستور باشد نه این‌که امروز مزاحم کارآفرینان هستیم و چوب لای چرخ آنها می‌گذاریم.

محمدباقر قالیباف در سومین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی، حکمرانی نوین در صندوق توسعه ملی، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که در آستانه ارسال لایحه برنامه هفتم از طرف دولت در این نشست بسیار مهم و تاثیرگذار حضور دارم برنامه هفتم برنامه پایه‌ای برای حرکت‌های بعدی باشد.

وی گفت: ما به‌عنوان یک دولت، به عنوان یک نظام جمهوری اسلامی، مبتنی بر اندیشه‌های سیاسی حضرت امام (رض) و فرمایش‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تبیین شرایط موجود برای انقلاب اسلامی و ایران عزیزمان، هر تصمیمی و هر سیاستی را که می‌خواهیم  بگذاریم و اجرایی کنیم، موظفیم که شرایط محیطی خودمان را در حوزۀ داخلی و خارجی به‌طور دقیق و با یک نگاه راهبردی خوب بشناسیم و خوب تحلیل کنیم و دقیق بدانیم که در چه شرایطی هستیم.

وی ادامه داد: این بسیار مهم و کلیدی است برای برنامه‌ریزی و تنظیم یک برنامۀ پنج‌ساله؛ چه برسد به یک برنامۀ درازمدت طولانی. البته من معتقدم همین برنامۀ پنج‌ساله با توجه به شرایط علم و فناوری و تحولاتی که اتفاق می‌افتد، پنج سال امروز شاید با چند دهه در سال‌های گذشته، به‌لحاظ پیشرفت و تحول در این عرصه‌های علمی و دانش‌بنیان برابری کند.

رییس مجلس گفت: همۀ اندیشمندان و متخصصان در این موضوع اتفاق نظر دارند که امروز قدرت‌های جهانی و همۀ کشورهای جهان در این کره خاکی در آستانۀ یک تغییرند. تغییر نظم جهانی. ما باید دقیقاً بدانیم در این تغییر نظم جهانی جایمان کجاست و در کجا باید قرار بگیریم. بدون شک، باید در یک نقطۀ برتر نسبت به گذشته قرار بگیریم. چه در حوزۀ منطقه و چه در حوزۀ بین‌المللی.