پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 5 بهمن 1401 ساعت 15:18

آمار جهانی کرونا؛ ژاپن رکورددار ابتلا و مرگ‌ در یک شبانه‌روز

بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۷۳ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۷۱۹ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۷۵۰ هزار و ۱۵۴ بیمار نیز تایید شده است.

همچنین بر اساس آمار رسمی ارائه شده در جدول جهانی "ورلداُمتر"، طی شبانه روز گذشته کرونا در جهان جان ۱۲۲۱ نفر را گرفته است همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۵ هزار و ۶۹۵ ابتلای جدید جهانی نیز به ثبت رسیده است.

آمارها در عین حال نشان می‌دهد که ژاپن با ثبت ۳۰۷ فوتی و همچنین ۸۱ هزار و ۵۳۵ مبتلا طی شبانه روز گذشته، رکورد ابتلا و مرگ‌های کووید را در این بازه زمانی در جهان داشته است.

آمریکا همچنین با بیش از ۱۰۳ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد. همچنین دو کشور برزیل و هند پس از ایالات متحده، بالاترین نرخ مرگ‌های کرونایی در جهان را تاکنون گزارش کرده‌اند.

در اروپا همچنین فرانسه با ثبت بیش از ۳۹ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۴ هزار قربانی، همچنان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.