پایگاه خبری همه نیوز

سیاست

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 27 دی 1401 ساعت 12:46

دادستان تهران: یکی از لیدرهای اغتشاشات بازداشت شد

دادستان تهران می‌گوید یکی از "لیدرهای اغتشاشات اخیر" در کشور دستگیر شده است.

علی صالحی دادستان تهران با بیان اینکه متهم از لیدرهای اغتشاشات و از نزدیکان یکی سرکردگان ضد انقلاب خارج نشین بوده است، گفت: از ابتدای بروز اغتشاشات در کشور گروهی با پوشش و عنوان جعلی جوانان محلات ایران با اعلام فراخوان و برنامه ریزی برای ایجاد آشوب در سراسر کشور پا به عرصه گذاشت.

صالحی ادامه داد: این گروه که بر اساس رصدهای دقیق و ردزنی‌های فنی سایبری فراجا ارتباط بدون واسطه‌اش با سرویس های جاسوسی آشکار شده و زیر چتر اطلاعاتی نیروهای امنیتی قرار گرفت. گروه مورد اشاره راهبرد خود را بهره‌برداری از ظرفیت اراذل و اوباش و وارد مدار کردن اراذل به اغتشاشات قرار داد.

دادستان تهران گفت: افسر هادی سرویس جاسوسی با سرپل ارتباطی در تهران تماس گرفته و ضمن تعریف یک خط ارتباطی امن تمام دستورات و فرامین را برای وی در تهران ارسال می‌کرد.

صالحی با اشاره به اینکه در تمام طول مدت بروز اغتشاشات گروه اراذل و اوباش زیر چتر اطلاعاتی نیروهای امنیتی بوده است، گفت: نیروهای هوشیار فراجا بلافاصله با شناسایی رفتارهای سایبری گروه مورد اشاره و انجام عملیات‌های دقیق، فنی و پیچیده سایبری خیلی زود توانستند نفر اصلی پشت فعالیت‌های مجازی این گروه را شناسایی کرده و برای رسیدن به دیگر حلقه‌های وصل به سرویس جاسوسی زیر نظر بگیرند همچنین در همین رابطه در استانهای مختلف رابطین شبکه اراذل و اوباش بازداشت شدند.