پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 17 آبان 1401 ساعت 7:39

ترودو: با مداخله های خارجی بویژه چین علیه دموکراسی کانادا مبارزه خواهیم کرد

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با استناد به گزارش‌هایی که گفته می‌شود پکن کانادا را با یک کمپین گسترده مداخله خارجی هدف قرار داده است، گفت: چین و دیگر کشورها در حال بازی‌های تهاجمی علیه دموکراسی‌ها هستند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دوشنبه شب به تحقیقات شبکه خبری گلوبال نیوز در مورد تلاش های چین برای تأمین مالی شبکه مخفی حداقل ۱۱ نامزد فدرال را که در انتخابات ۲۰۱۹ کانادا شرکت کرده بودند، پاسخ داد.

وی به خبرنگاران در مونترال گفت: ما اقدامات قابل توجهی برای تقویت یکپارچگی فرآیندهای انتخاباتی و سیستم های خود انجام داده ایم و به سرمایه گذاری در مبارزه با مداخله خارجی علیه  سیستم انتخاباتی نهادهای کشور و دموکراسی ادامه خواهیم داد.

گلوبال نیوز به نقل از منابع خود ادعا کرد : در ژانویه سال جاری مقامات اطلاعاتی کانادا مجموعه‌ای از گزارش‌ها و یادداشت‌ها را به ترودو و چند وزیر کابینه ارائه کردند که شامل نمونه‌های دقیق دیگری از تلاش‌های پکن برای افزایش نفوذ خود و براندازی روند دموکراتیک کانادا بود.

به ادعای گلوبال نیوز، این تلاش‌ها ظاهراً شامل پرداخت‌هایی از طریق واسطه‌ها به نامزدهای وابسته به حزب کمونیست چین و قرار دادن کارگزاران در دفاتر نمایندگان مجلس کانادا برای تأثیرگذاری بر سیاست بوده است.