پایگاه خبری همه نیوز

فرهنگ و هنر

منتشر شده در تاریخ شنبه 8 مرداد 1401 ساعت 15:28

ایرانشهر چه تعداد مخاطب دارد؟

آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌هایی که تیر ماه ۱۴۰۱ در سالن‌های مجموعه‌ی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر به‌روی صحنه رفتند اعلام شد.

آمار فروش و تعداد تماشاگران نمایش‌های «عنوان موقت: براش»، «پلاس پلاس به توان ۲»، « تلفات» و «پناه‌کاه» که تیر ماه سال جاری در سالن‌های استاد سمندریان و استاد ناظرزاده‌ی کرمانی به روی صحنه رفتند، به تفکیک اجراها مشخص شد.

 نمایش «عنوان موقت: براش» به کارگردانی نرگس هاشم‌پور که از روز سوم تیرماه در سالن استاد حمید سمندریان با ظرفیت ۱۵۰ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان به‌روی صحنه رفت؛ با ۲۵ اجرا تا تاریخ سوم مرداد ماه و با میزبانی از ۱۶۵۹ تماشاگر، فروشی معادل ۱۰۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان داشته است.  

نمایش «پلاس پلاس به توان ۲» به کارگردانی مشترک نیما شعبان نژاد و سعید دشتی که از روز دوازدهم تیر ماه در سالن استاد حمید سمندریان با قیمت بلیت ۱۰۰ و ۱۳۰ هزار تومان به روی صحنه رفت؛ با ۳۵ اجرا تا تاریخ هفتم مرداد توانست با میزبانی از ۵۳۳۰ تماشاگر به فروش ۵۸۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان دست پیدا کند.

نمایش «پناه‌کاه» به کارگردانی فرید قادرپناه که از روز دوم تیر ماه در سالن استاد ناظرزاده‌ی کرمانی با ظرفیت ۲۱۲ تماشاگر و قیمت بلیت ۱۲۰ هزار تومان به روی صحنه رفت؛ با ۲۶ اجرا تا تاریخ سوم مرداد با میزبانی از ۱۹۹۲ تماشاگر، فروشی معادل ۱۸۲ میلیون و ۵۴۴ هزار تومان داشته است.

گفتنی است اجراهای نمایش «پناه‌کاه» تا تاریخ چهاردهم مرداد ماه به مدت۱۰ اجرا تمدید شده است.

نمایش «تلفات» به کارگردانی علی‌رضا معروفی که از روز دوم تیرماه در سالن استاد ناظرزاده‌ی کرمانی با قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان به روی صحنه رفت؛ با ۲۵ اجرا تا تاریخ سوم مرداد توانست با میزبانی از ۱۱۷۱ تماشاگر به فروشی معادل ۸۳ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان دست پیدا کند.