پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 6 تیر 1401 ساعت 12:18

زاخارووا: غرب درباره حضور مزدورانش در اوکراین پاسخی نمی‌دهد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، کشورهای غربی از پاسخگویی به سوالات مسکو درباره حضور مزدورانش در اوکراین امتناع می‌کنند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگویی با کانال یک تلویزیون روسیه گفت: همانطور که آندری کلین، سفیر روسیه در انگلیس گفت، کشورهای غربی در پاسخ دادن به سوالات روسیه درباره حضور مزدورانشان در اوکراین بی‌اعتنایی به خرج می‌دهند و بی‌نزاکتی می‌کنند. آنها نمی‌خواهند درباره فعالیت‌هایشان در اوکراین به ما پاسخ بدهند.

به گفته زاخارووا، غرب هرکاری که از دستش بر می‌آید را برای ادامه درگیری‌ها در اوکراین انجام می‌دهد. آنها تلاشی برای توقف جنگ اوکراین نمی‌کنند و به همین دلیل است که تا جایی که امکانش باشد این جنگ ادامه می‌یابد.

وی افزود: باید آنچه را که جورج بوش پسر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفته بود به یاد بیاوریم "ماموریت اوکراین برای کشتن هر چه بیشتر روس‌هاست.

زاخارووا همچنین گفت: آنها به اوکراین تجهیزات و پشتیبانی لجستیکی به اوکراین می‌دهند که شامل تسلیحات، اعزام نیرو و هر چیزی است که این جنگ در این کشور ادامه یابد همانطور که بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه گفته بود که از سازش اوضاع موجود در منطقه باید جلوگیری شود. اما برنامه آنها به شکست می‌انجامد.