پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 5 تیر 1401 ساعت 14:23

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

رئیس ستاد هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

وحید جلال‌زاده رئیس ستاد هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و شهدای هفتم تیر گفت: این هفته از ششم تیرماه تا دوازدهم، به عنوان هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی نام گذاری شده است. این ابتکار عمل از سوی مقام معظم رهبری بوده است. ششم تیرماه ۱۳۶۰ در مسجد ابوذر، مقام معظم رهبری مورد حمله تروریستی قرار گرفتند و به درجه رفیع جانبازی نائل شدند.

وی افزود: در هفتم تیر ماه همان سال نیز حادثه تروریستی را داشتیم که با بمب گذاری در سالن جلسات حزب جمهوری اسلامی سابق، شهید آیت‌الله بهشتی و یارانشان را به شهادت رساندند. در روز ۸ تیر ماه ۱۳۶۰ بازهم منافقین با ترور رئیس زندان اوین، شهید محمد کچویی، یک بار دیگر ددمنشی و تروریست بودن خود را آشکار ساختند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در روز ۱۱ تیرماه ۱۳۶۱ شهادت شهید صدوقی امام جمعه یزد را در همین هفته داریم که بازهم توسط منافقین کوردل انجام شد و نهایتاً در دوازدهم تیرماه حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی توسط ناو جنگی آمریکا است. همانطور که ملاحظه می‌کنید برخی از این حرکت‌های تروریستی توسط فرقه ضاله منافقین صورت گرفته که اکنون در آغوش کشورهای غربی و آمریکایی به راحتی آرمیده‌اند و علیه ایران توطئه می‌کنند. خیلی از این حملات تروریستی توسط خود آمریکا رخ داد، مانند روز ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ و شلیک به هواپیمای مسافربری که با پرواز شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» صورت گرفت.

جلال‌زاده با بیان اینکه مردم ایران با گوشت و پوست خود ترور را در این چهل سال تجربه کردند و عزیزانشان را تقدیم کردند. ابراز کرد: حوادث تلخ این ایام، به عنوان نمونه‌ای از زیرپا گذاشتن حقوق بشر توسط نظام سلطه آمریکا مطرح است. تلخند این اتفاقات این است که چهره عریان آمریکایی‌ها در پشت‌پرده روابط بین‌الملل آنها پنهان شده است. مدعی‌ترین حکومت در حقوق بشر آمریکا است و مضحک تر از آن، که آنها بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه را به جرم حقوق بشر در مجامع بین‌المللی متهم می‌کنند. آنهایی که دستشان به خون ملت آغشته است، امروز آزادانه در کشورهای غربی فعالیت می‌کنند، نشست دارند و همایش اجرا می‌کنند. خیلی از مسئولین حال و سابق آمریکایی در همایشی شرکت می‌کنند که بانیان آن کمر به قتل ایرانی‌ها بسته‌اند.

وی تصریح کرد: منافقین که امروز به عنوان گروه‌های سیاسی محسوب شده و اسمشان از گروه‌های تروریستی خارج شده است، در جنگ ایران و عراق به عنوان خائن، اطلاعات مراکز درمانی و نظامی را به دشمن می‌دادند. امروزه بسیاری از گزارش‌هایی که به دروغ درباره حقوق بشر ایران به مجامع بین‌المللی داده می‌شود، توسط همین‌ها است. سخنان کسانی که ۱۷ هزار ترور را داخل کشور انجام دادند، امروز به عنوان مستندهای آمریکا مطرح می‌شود.