پایگاه خبری همه نیوز

جامعه

منتشر شده در تاریخ شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 16:22

کاهش حساسیت نسبت به کرونا مخاطره آمیز است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جامعه با افت محسوسی مواجه شده است، کاهش حساسیت مردم نسبت به شیوع کرونا را مخاطره آمیز توصیف کرد.

دکتر عباس رضائیان‌زاده شنبه ۲۴ اردیبهشت در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر لزوم تداوم پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی در همه سطوح جامعه تاکید و اضافه کرد: گزارش‌های کشوری حاکی از کاهش سطح حساسیت جامعه و کم رنگ شدن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، به واسطه کاهش آمارهای مرتبط با این بیماری است.

رضائیان‌زاده با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته، شاهد افزایش تعداد سفرها در کشور بوده‌ایم، این موضوع را نشانه‌ای از کاهش توجه نسبت به خطر ابتلا و شیوع کروناویروس در جامعه ارزیابی و اضافه کرد: بی‌توجهی و کاهش حساسیت نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها نظیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و ... می‌تواند بار دیگر زمینه ساز گسترش موارد ابتلا و دیگر آمارهای مرتبط با این موضوع، شود.

معاون علوم پزشکی شیراز، بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مرتبط با شرایط شیوع کروناویروس از سوی همه افراد تاکید و خاطرنشان کرد که توجه به همه دستورالعمل‌های بهداشتی باید تا پایان پاندمی کرونا، تداوم داشته باشد.

در ادامه این نشست دانشگاهی ستاد مدیریت کرونا، میزان ابتلا به کروناویروس در نقاط مختلف استان، شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان، آمار ماموریت های کرونایی مجموعه اورژانس استان، آمار بهبود یافتگان کرونا و آمار مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، ارزیابی شد.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه در زمینه مقابله با کرونا ارایه کردند و مواردی شامل گزارش تحلیلی روزانه تست های انجام شده و موارد ابتلا به کرونا در استان، اجرای مصوبات روزهای گذشته ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا و روند ارایه خدمت به بیماران در بیمارستان ها، بررسی شد. 

به گزارش ایسنا، براساس آخرین آمارهای اعلامی از وضعیت شیوع کرونا در فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند.