پایگاه خبری همه نیوز

اقتصاد

منتشر شده در تاریخ شنبه 24 اردیبهشت 1401 ساعت 16:12

رشیدی کوچی: شرایط واردات خودرو تغییر کرد

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی از تغییر شرایط واردات خودرو خبر داد گفنت: در تصمیم جدید شرایط به شرح ذیل تغییر کرده است؛ ۱- حجم موتور بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی. ۲- سقف قیمت بین ۲۰ تا ۲۵‌هزار دلار.

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه نظرات خود را درباره شرایط خودروهای وارداتی، حراجی بزرگ اقتصادی، التهاب آفرینی با بهانه قراردادن مشکلات معیشتی، آسیب به اعتماد مردم توسط دولت گذشته، بیان کردند.

شرایط واردات خودرو تغییر کرد

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در حساب توییتری خود نوشت: از وزارت صمت با بنده تماس گرفته شد، که بنظر می‌رسد در تصمیم جدید شرایط به شرح ذیل تغییر کرده است؛ ۱- حجم موتور بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی. ۲- سقف قیمت بین ۲۰ تا ۲۵‌هزار دلار. اگر این تغییرات صورت گرفته باشد، شاهد یک تصمیم عاقلانه‌ و منطقی‌تر هستیم. هر چند هنوز ایراداتی وارد است.

حجت اله فیروزی نماینده مردم شهرستان فسا هم در توییتی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت محترم با یک جراحی بزرگ اقتصادی و با توزیع عادلانه یارانه ها در بین مردم، در تلاش هستند که یارانه ها به جای اختصاص به کالاها، مستقیماً به دست مردم برسد تا از مفاسد گسترده ای که بعلت قاچاق، رانت، احتکار و ویژه خواری در شبکه توزیع ایجاد میشود، جلوگیری گردد.

التهاب آفرینان هدفی جز عقب انداخت اصلاحات اساسی را ندارد

سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران نیز توییت کرد: التهاب آفرینی با بهانه قراردادن مشکلات معیشتی امروز که ناشی از ٨ سال فرصت سوزی گذشته است، هدفی جز عقب انداختن تحول و اصلاحات اساسی که آغاز شده ندارد. بهوش باشیم در مقابل فتنه‌های منافقان داخلی و دشمنان خارجی.

همچنین اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار و آرادان در توییتر نوشت: دیدار انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اروپا با علی باقری و سفر "شیخ تمیم" امیر قطر به عنوان واسط ایران و آمریکا به تهران،گویای توجه مذاکره کنندگان ما  به سه اصل "عزت،حکمت و مصلحت" در مذاکرات وین در راستای دستیابی به  توافق خوب است.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان نیز در توییتر نوشت: پیگیری مصرانه مجلس قفل انحصار بازار خودرو را شکست. وارادات مدیریت شده خودرو باعث تکاپوی صنعت داخلی، ارتقاء کیفیت و افزایش ایمنی مردم عزیز خواهد شد. البته می دانیم مقاومت سودجویان ادامه دارد اما نباید از پای نشست.

‌‏همچنین مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در توییتی عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل موفقیت در برنامه مردمی سازی و عادلانه سازی یارانه‌ها اعتماد مردم به دولت هست. متأسفانه بزرگترین آسیب روحانی در هشت سال گذشته کاهش‌ اعتماد مردم به دولت بوده. بهترین راه بازگشت اعتماد مردم به دولت، تاثیر عملکرد دولت رئیسی در زندگی مردم است.