پایگاه خبری همه نیوز

ورزش

منتشر شده در تاریخ پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401 ساعت 13:56

کشتی ایران همچنان یک سر و گردن بالاتر از آسیاست

نایب قهرمان بازی‌های المپیک ۱۹۷۲ مونیخ معتقد است بازی‌های المپیک و رقابت‌های جهانی باید در اولویت برنامه‌های کشتی باشد، چراکه توان ملی‌پوشان ما فراتر از آسیاست.

رحیم علی آبادی پیشکسوت کشتی فرنگی کشورمان با تاکید بر بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی نسبت به بازی‌های آسیایی به خبرنگار مهر گفت: مطمئناً بازی‌های المپیک، بزرگترین و مهمترین میدان ورزشی جهان است که نشان می‌دهد ماحصل ورزش کشورها چیست و جایگاه آنها کجاست. به همین دلیل این میدان بزرگ‌تر کنار رقابت‌های جهانی باید در اولویت برنامه‌های متولیان ورزش و فدراسیون کشتی باشد.

وی افزود: البته مسابقات آسیایی هم از اهمیت خاص خود برخوردار است و می‌توان همچون میدانی برای رسیدن به اهداف بزرگ‌تر یعنی المپیک از آن استفاده کرد. به جرأت می‌توان گفت سطح کشتی ایران یک سر و گردن از آسیا بالاتر است. البته شاید برخی بگویند پس چرا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان امسال نایب قهرمان آسیا شد؛ دلیل آن هم این بود که ما امسال به جای نفرات اصلی، تیم دوم خودمان را به مسابقات آسیایی اعزام کردیم و اتفاقاً با نتایج و دستاوردهای خوبی همراه بود.

علی‌آبادی با تاکید بر فراهم کردن خواسته‌های قهرمانان برای از بین بردن دغدغه‌های زندگی آنها گفت: متولیان ورزش باید کاری کنند که کشتی‌گیران ملی‌پوش به جز تمرین و آماده سازی و کسب بهترین نتیجه در میادین بزرگ به چیز دیگری مثل مشکلات معیشتی و دغدغه‌های شغلی فکر نکنند. طبیعتاً اگر قهرمانان ما با ذهن و فکر آسوده راهی مسابقات مهم شوند، بازده آنها چند برابر خواهد بود که در نتیجه به سود ورزش ایران تمام خواهد شد.

پیشکسوت کشتی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: این موضوع به کشتی گیران خلاصه نمی‌شود و حتی مربیان سازنده و شهرستانی ملی پوشان هم باید در شرایطی باشند که در راه سازندگی و قهرمان پروری، دلسرد و ناامید نشوند. بی تردید اگر یک کشتی گیر روی سکوی جهان و المپیک می‌رود، نتیجه سال‌ها زحمت و ممارست مربی یا مربیان متعددی است که برای باروری این قهرمانان تلاش کردند.