پایگاه خبری همه نیوز

فرهنگ و هنر

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 6 بهمن 1400 ساعت 12:32

«یدو» به‌صورت رایگان اکران آنلاین می‌شود

فیلم سینمایی «یدو» ساخته مهدی جعفری، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر در تلوبیون پلاس به نمایش درمی‌آید.

اکران آنلاین و رایگان فیلم سینمایی «یدو» از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ در بستر اینترنتی تلوبیون پلاس آغاز می‌شود.

این فیلم بر اساس داستان «زخم شیر» اثر صمد طاهری و با فیلمنامه‌ای از مهدی جعفری و مهین عباس‌زاده، تولید مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی است.

ستاره پسیانی، میلاد صویلاوی، محمدمهدی آلبوعلی، ریحانه آریامنش و اکبر اودود، برخی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح، نامزد ۱۳ سیمرغ بلورین از سی‌ونهمین جشنواره ملی فیلم فجر و برنده ۵ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین صدابرداری و بهترین صداگذاری شد. ستاره پسیانی هم برای درخشش در «یدو» دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره را دریافت کرد.

«یدو» همچنین پروانه زرین و دیپلم افتخار بخش جایزه سیفژ، پروانه زرین و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی، پروانه زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل و دیپلم افتخار بهترین دستاورد فنی را از سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان از آن خود کرد.

داستان «یدو» در ماه‌های نخست جنگ تحمیلی رخ می‌دهد. بسیاری از خانواده‌ها مهاجرت می‌کنند اما مادر یدو تصمیم دیگری می‌گیرد. او معتقد به ماندن و مبارزه کردن است و هربار بهانه‌ای جدید برای این تصمیم خود دارد. یدو تلاش دارد تا مادرش را راضی به ترک آبادان کند اما در این میان دلبسته کسی می‌شود.