پایگاه خبری همه نیوز

فرهنگ و هنر

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 29 دی 1400 ساعت 8:48

توقیف یا تبلیغات برای جذب مخاطب

فیلم «مصحلت» ساخته حسین دارابی که در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت، دیگر برای اکران مشکلی ندارد.

مدتی پیش احسان محمدحسنی رییس سازمان اوج در نشست خبری از توقیف ۲ فیلم سینمایی «مصلحت» و «لباس شخصی» از تولیدات این سازمان خبر داد. او در این نشست درباره ملاحظات قوه قضاییه سخن گفت و عنوان کرد: سوءتفاهمی برای قوه قضاییه رخ داده است که در حال گفتگو هستیم و حتماً حل می‌شود. درباره هر دو فیلم همین قوه قضائیه مشکل دارد.

فیلم سینمایی «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه که محصول مشترک سازمان اوج و حوزه هنری است، یکی از این آثار بود. این فیلم در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم اول را برای حسین دارابی به دست بیاورد. «مصلحت» با وجود خبرسازی‌های فراوان در جشنواره، چندان مورد توجه قرار نگرفت. اگرچه موضوعی ملتهب داشت و فرهاد قائمیان در آن نقش روحانی را بازی می کرد که با خانواده اش دچار چالش بین مسئولیت و حفظ خانواده است. البته آنهایی که فیلم را دیده بودند معتقد بودند دارابی در نخستین فیلمش، کارگردانی مسلط به نظر می‌رسد و یکی از استعدادهایی است که اوج کشف کرده است. خبر توقیف فیلمی از اوج و حوزه هنری، بیشتر به نوعی کار خبری شبیه است تا یک بحران، همان اتفاقی که پیشتر برای «دیدن این فیلم جرم است» رخ داده بود و فیلم در نهایت به شکلی گسترده اکران شد.

محمدرضا شفاه تهیه‌کننده «مصلحت» درباره سرنوشت فیلم «مصلحت» گفته است: «مصلحت» در حال حاضر آماده نمایش است و همکاران ما در حوزه هنری در حال برنامه‌ریزی برای اکران آن هستند. مشکلاتی هم که فیلم از سوی قوه قضاییه با آن مواجه شده بود، تا حدود زیادی برطرف شده است.

در این فیلم فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر، مهدی فریضه، علی دل‌پیشه و نازنین فراهانی بازی کرده‌اند. حسین دارابی و محمدرضا شفاه کارگردان و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مصلحت»، فیلم سینمایی «هناس» را به‌عنوان محصولی از حوزه هنری آماده نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر دارند. با توجه به نزدیک بودن اکران نوروزی، «مصلحت» می‌تواند بخت اکران در نوروز 1401 را داشته باشد.