پایگاه خبری همه نیوز

فناوری

منتشر شده در تاریخ شنبه 25 دی 1400 ساعت 9:24

رونمایی جدیدترین محصول اپل به تاخیر افتاد

اپل در حال بررسی به تعویق انداختن عرضه هدست واقعیت ترکیبی خود به مدت چند ماه است و احتمالا عرضه نخستین محصول جدید مهم خود از زمان عرضه اپل واچ در سال ۲۰۱۵ را به تاخیر خواهد انداخت.

 بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش کرد این هدست - دستگاه پیشرفته‌ای که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را ترکیب می‌کند- قرار بود در کنفرانس سالانه طراحان جهان اپل در ژوئن رونمایی و سپس به بازار عرضه شود. اما چالشهای طراحی مربوط به داغی بیش از حد، دوربینها و نرم افزار، پیشرفت کار ساخت آن را دشوارتر کرده است.

مشکلات طراحی ممکن است رونمایی این محصول را تا پایان سال ۲۰۲۲ یا فراتر از آن به تاخیر بیاندازد و محصول نهایی تا سال ۲۰۲۳ آماده عرضه به بازار شود.

این تاخیر، پسرفت برای محصولی محسوب می شود که به عنوان یکی از گامهای بزرگ بعدی معروف اپل دیده می شود و شاخه جدیدی را ایجاد می کند که می تواند رشد فروش اپل را حفظ کرده و به رسیدن ارزش بازار این شرکت به بیش از سه تریلیون دلار کمک کند. اپل درباره این هدست علنا صحبت نکرده است اما این محصول سالها در دست طراحی بوده و پیش از این هم با تاخیرهایی روبرو شده است.

به گفته منابع آگاه، اپل پیشتر قصد داشت این هدست را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده و آن را امسال عرضه کند. این شرکت از حدود سال ۲۰۱۵ سرگرم طراحی این دستگاه بوده و انتظار دارد این محصول یکی از اولین هدستهایی باشد که تا ۱۰ سال دیگر جایگزین آیفون می‌شود.

اپل امیدوار است محصولاتی بسازد که جذابیت بیشتری از گجتهای واقعیت افزوده فعلی دارند. هدستهای واقعیت افزوده قبلی مانند گوگل گلس یا مجیک لیپ محصولات کاملی نبودند و برای این که کاربران را عجیب غریب نشان می‌دادند، مورد تمسخر قرار گرفتند.

در این بین، هدستهای واقعیت مجازی موفقتر بوده‌اند. دستگاههای عرضه شده از سوی شرکتهایی مانند مِتا پلتفرمز، کاربران را از دنیای واقعی جدا و در واقعیت دیجیتالی غوطه‌ور کرده و زمینه را برای دنیاهای مجازی یا متاورس مهیا می‌کنند. اما حتی هدستهای واقعیت مجازی نتوانسته اند فراتر از گروه گیمرها را جذب کنند.