پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 22 دی 1400 ساعت 15:43

رئیس جمهور فرانسه درباره اخبار جعلی هشدار داد

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در یک سخنرانی اعلام کرد افرادی که اخبار جعلی را در فضای آنلاین منتشر می کنند باید مسئول شناخته و به دست عدالت سپرده شوند.

این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری کشور در آوریل برگزار می شود و چالش اخبار جعلی اهمیت بیشتری یافته است.

مکرون در سخنرانی خود در پاریس درباره تهدید اخبار جعلی آنلاین برای دموکراسی هشدار داد. او پیشنهاد کرد قوانین جدید باید پلتفرم های اینترنتی، اینفلوئنسرها و افرادی که در فضای آنلاین توجهات را جلب می کنند در فرانسه مسئول محتوای انتشار یافته شناخته شوند.

او در این باره گفت: همین روند باید درباره رسانه های خارجی اجرا شود که اجازه جریان یافتن اخبار جعلی در فرانسه را می دهند.

مکرون همچنین هشدار داده دموکراسی های غربی هم اکنون به اندازه ای قدرتمند نیستند که با پروپاگاندای عوامل رژیم های خارجی مقابله کنند. او در این باره افزود: ما باید شیوه محافظت از خود در مقابل دخالت های خارجی را بیابیم.

سخنرانی رئیس جمهور فرانسه در حالی انجام می شود که وی گزارشی درباره عواقب احتمالا اخبار جعلی دریافته کرده است. در گزارش مذکور به تاثیر اخبار جعلی بر شورش حامیان ترامپ در آمریکا و حمله به ساختمان کنگره این کشور در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی نیز اشاره شده است.

در سال ۲۰۱۷ میلادی کمپین انتخابات ریاست جمهوری مکرون با هک و نشت وسیع اسناد روبرو شد. استفاده از بات ها نگرانی هایی را درباره گروه های مرتبط با روسیه ایجاد کرد. البته دولت این کشور هرگونه دخالت در این روند را انکار کرد.

در سال ۱۸۸۱ میلادی قانونی درباره آزادی رسانه در فرانسه تصویب شده که قوانین درباره افترا و نفرت پراکنی را نیز شامل می شود.