پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 22 دی 1400 ساعت 15:20

اومیکرون سویه غالب در جهان؛ افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر در اروپا

طبق اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت، تنها در هفته گذشته ۱۵ میلیون نفر در جهان به اومیکرون مبتلا شدند که از زمان شروع همه گیری کرونا در جهان، رقم بی سابقه ای است. سرعت شیوع اومیکرون در اروپا رو به افزایش است و آمارها از افزایش چشمگیر تعداد فوتی های ناشی از این بیماری در اروپا حکایت دارد.

طبق اعلام رسمی سازمان جهانی بهداشت، تنها در ظرف یک هفته گذشته، ۱۵ میلیون نفر در جهان مبتلا به اومیکرون شدند که این رقم از آغاز دوره همه گیری کرونا تا کنون، بی سابقه است.

سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه آمار جدید حاکی از رشد ۵۵ درصد شیوع اومیکرون نسبت به هفته قبل از آن است، افزود: آمار مرگ و میر نیز ۳ درصد افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری افه اسپانیا، براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، سویه اومیکرون که دو هفته پیش، تنها ۱.۶ درصد مبتلایان جهانی را دربر می گرفت، در حال حاضر بیش از ۵۸.۸ درصد آزمایش های اخیر را به خود اختصاص داده و از سویه دلتا پیشی گرفته است.

گزارش هفتگی این نهاد بین المللی که دیروز منتشر شد نشان می دهد که در حدود ۳۵۷ هزار آزمایش انجام شده طی ماه اخیر، بیش از ۲۰۸ هزار مورد اومیکرون شناسایی شده است.

بر اساس ارزیابی سازمان بهداشت جهانی با توجه به شیوع گسترده اومیکرون در دو ماه آینده بیش از نیمی از مردم اروپا به کرونا مبتلا خواهند شد.

«هانس کلوگه» مدیر بخش منطقه‌ای اروپای سازمان جهانی بهداشت گفت: امروز سویه اومیکرون ویروس کرونا نشان دهنده تهدیدی برای شرق و غرب اروپا است. این سویه در حال گسترش در سراسر منطقه است و از سویه دلتا که به دنبال مدیریت آن هستیم پیشی گرفته است.

کلوگه خاطرنشان کرد که اومیکرون به سرعت در حال تبدیل شدن به نوع غالب در اروپای غربی است. تنها در هفته اول سال ۲۰۲۲ بیش از هفت میلیون مورد جدید کرونا در منطقه اروپا شناسایی شد که حاکی از دو برابر شدن تعداد مبتلایان در یک دوره دو هفته‌ای بوده است.