پایگاه خبری همه نیوز

اقتصاد

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 9:3

خیز بلند قیمت میوه و آجیل در آستانه یلدا

قیمت میوه و آجیل در آستانه بلندترین شب سال در حالی اوج گرفته است که کمبود نظارت ها در بازار گلایه شهروندان و حتی فروشندگان را در پی داشته است.

هرسال و در شب ۳۰ آذرماه، به عنوان بلندترین شب سال، ایرانیان گردهم می آیند، تا این شب را با کنار هم باشند، اما در دو سال گذشته و با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم دوری از تجمعات شاهد برگزاری مجازی مراسم و گردهمایی‌های یلدا بودیم.

در سال جاری، اما با کاهش کرونا و برگزاری تجمعات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشتیاق مردم به جمع شدن دور هم در این شب بیشتر شده است، حال با نزدیک شدن به شب یلدا شاهد افزایش قیمت انواع میوه و آجیل در بازار به بهانه بلندترین شب سال هستیم، اما در این میان گزارش‌های میدانی خبرنگار مهر نشان می‌دهد، که قیمت‌ها از نرخ‌های مصوب بالاتر است.

این افزایش قیمت‌ها سبب ایجاد نگرانی و گلایه‌هایی در شهروندان شده است، تا جایی که یکی از اهالی پاکدشت، با بیان اینکه دو سال به دلیل کرونا شب یلدایی نداشتیم و در سال جاری نیز گرانی مانع از برگزاری مراسم شب یلدا است، به خبرنگار مهر گفت: شما با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شوید، که جمع شدن ۲۰ نفر دور هم برای شب یلدا حداقل پنج میلیون تومان خرج بر می‌دارد.

وی که فردی میانسال بود و خود را محسن معرفی کرد، افزود: ما کارگر هستیم، نه دلالیم و نه درآمدهای عجیب و غریب داریم، اما به عنوان برادر بزرگ‌تر پذیرای خواهر و برادران کوچکترم در شب یلدا هستم، اما واقعاً با این مخارج سنگین مانده ام، که چه کاری باید کرد.

این شهروند پاکدشتی در خصوص عدم نظارت بر قیمت‌ها در بازار نیز گفت: متأسفانه یا نظارتی بر قیمت‌ها نیست و یا برخورد با اقدامات غیرقانونی آن قدر پشیمان کننده نیست، که متخلفان را از این اقدام برحذر دارد.

قیمت انار دو برابر شده است / ‏‬آجیل بیش از ۵ برابر

یکی از فروشندگان میوه شهرری در خصوص تغییر قیمت‌های میوه در بازار به خبرنگار مهر گفت: قیمت هندوانه و انار، این روزها افزایش زیادی داشته اند، سال گذشته بهترین انار درجه یک کیلویی ۲۵ هزار تومان بود، اما در سال جاری تاکنون انار کیلویی ۴۵ الی ۵۰ هزار تومانی نیز در بازار هست، که البته همچنان روند افزایش قیمت‌ها تا شب چله مشاهده می‌شود.