پایگاه خبری همه نیوز

سیاست

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 30 آبان 1400 ساعت 14:58

دادگاه رسیدگی به سانحه پرواز pS752 اوکراین برگزار شد

دادگاه رسیدگی به سانحه پرواز pS752 اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.

دادگاه رسیدگی به سانحه پرواز pS752 اوکراین با حضور متهمان، شکات، خانواده جانباختگان و وکلای آن‌ها به ریاست ابراهیم مهرانفر در دادگاه نظامی استان تهران، برگزار شد.

در ابتدای جلسه دادگاه، قاضی ضمن تسلیت شهادت جانباختگان پرواز pS752 اوکراین و طلب مغفرت واسعه الهی برای آن‌ها اعلام کرد: در جریان رسیدگی به پرونده حاضر، متعاقب صدور کیفرخواست از سوی دادسرای نظامی تهران و ارسال پرونده به دادگاه نظامی و ارجاع به این شعبه دادگاه، کلیه مقررات آئین دادرسی کیفری لحاظ شد و هیأت دادگاه، پرونده را آماده رسیدگی دانست و جلسه دادگاه و وقت رسیدگی به تمامی اولیای دم ابلاغ شد و به آنها اعلام گردید که می‌توانند در صورت تمایل در جلسات دادرسی حضور به‌هم رسانند و نسبت به طرح شکایت خود اقدام کنند.

قاضی در ادامه بیان داشت: تاکید دادگاه بر رعایت اصول دادرسی منصفانه و رسیدگی عادلانه، شفاف، صریح و قاطع به پرونده حاضر است و امید داریم با یاری خداوند و مساعدت اولیای دم، بتوانیم با دقت و سرعت و جدیت به این پرونده رسیدگی و رأی مقتضی را صادر نمائیم.

در ادامه جلسه دادگاه با دستور قاضی فصل اول کیفرخواست قرائت شد.