پایگاه خبری همه نیوز

فناوری

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 28 مهر 1400 ساعت 14:58

ایرانسل برای پیشبرد وزارت ازتباطات آماده است

مدیرعامل ایرانسل در ادامه این مراسم، با تبریک به دکتر زارع‌پور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات، امادگی ایرانسل برای پیشبرد اهداف وزارت ارتباطات در توسعه خدمات الکترونیک، توسعه تحول دیجیتال، توسعه اقتصاد دیجیتال و ... را بیان کرد.

 مدیرعامل ایرانسل در ادامه، آمار و ارقامی از وضعیت فعلی ایرانسل را توضیح داد: ایرانسل اکنون بیش از ۴۲ میلیون مشترک اینترنت همراه و بیش از ۷۳۰ هزار مشترک اینترنت ثابت دارد. 

???? عباسی‌آرند: نزدیک به ۳۳ هزار روستا تحت پوشش خدمات ایرانسل قرار دارند که بیش از ۱۴ میلیون جمعیت را شامل می‌شوند. همچنین براساس گزارش وزارت ارتباطات، پوشش نسل سه و چهار ایرانسل در روستاها از سایر اپراتورها پیشی گرفته است. در یکسال اخیر، ۱۶۴۲ روستا توسط ایرانسل به تکنولوژی نسل دو، ۱۲۹۰ روستا به تکنولوژی نسل سه و ۳۹۵۷ روستا  به تکنولوژی نسل چهار اینترنت پرسرعت همراه تجهیز شده‌اند.

دیرعامل ایرانسل: در حال حاضر نسبت به ابتدای راه‌اندازی اینترنت پهن باند (مهرماه ۱۳۹۳)، سرانه دیتای همراه مشترکان ایرانسل ۴۰ برابر شده  و ترافیک روزانه دیتای همراه نیز ۵۰۹ برابر شده است. مشترکان ایرانسل امروز سرعتی ۱۱۸ برابر را تجربه می‌کنند و به رکورد مصرف ۱۶/۸ پتابایت دیتا در یک روز رسیده‌اند که عدد بسیار بزرگی در مقیاس اپراتورهای منطقه و جهان است.

مدیرعامل ایرانسل از تولید سیم‌کارت با سیستم عامل بومی و مودم تولید داخل به عنوان بخشی از فعالیت‌های ایرانسل در حوزه بومی‌سازی نام برد و به عرضه ۲۰ میلیون سیم‌کارت با سیستم‌عامل بومی، راه‌اندازی خط تولید مودم بومی برای اولین بار در ایران، تولید مودم پشتیبانی کننده از اینترنت پرسرعت همراه و ثابت و انجام مراحل تست سیستم‌عامل سیم‌کارت برای نخستین‌بار در داخل کشور اشاره کرد.