پایگاه خبری همه نیوز

سیاست

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 28 شهریور 1400 ساعت 8:56

ایران در سفر گروسی انتظارات خود را انتقال داد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران در سفر اخیر دبیرکل آژانس اتمی انتظارات خود را از جامعه جهانی مطرح و به خوبی انتقال داد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این سفر در آستانه نشست شورای حکام به تهران انجام شد تا دبیرکل آخرین گزارش خود را از روند پیشرفت‌های هسته‌ای ایران جمع‌بندی و ارائه کند تا اعضای این شورا در جریان مسائل و رخدادها قرار بگیرند.

وی تصریح کرد: با توجه به تغییر دولت در کشور و رئیس سازمان انرژی اتمی، این سفر در هفته گذشته به انجام رسید و جمهوری اسلامی ایران توانست گلایه‌ها و انتظارات خود را به جامعه جهانی منتقل کند تا تغییر دیدگاه و نگرش در سطح بین‌المللی و ملی اتفاق بیفتد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نتایج سفر گروسی به ایران را مثبت و سازنده در عرصه جهانی و حتی داخلی اعلام کرد و گفت: هیچ قهر و یا مسائل حاشیه‌ای دیگر در این سفر اتفاق نیفتاده و کمیسیون امنیت ملی نسبت به دریافت گزارش تخصصی از این سفر اقدام کرده است.

عباس‌زاده مشکینی افزود: کمیسیون امنیت ملی جز کمیسیون‌های تخصصی مجلس است و ما موضوعات و مسائل مختلف کشور را در این کمیسیون مورد رصد قرار می‌دهیم که در هفته‌های اخیر نیز مسائل افغانستان، برجام و سفر دبیرکل آژانس اتمی نیز از جمله پیگیری‌های این کمیسیون و ارائه گزارش برای اعضا بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در افغانستان به عنوان کشور همسایه که مشترکات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بسیار زیادی داریم تحولاتی رخ داده که ما با دقت آنها را رصد می‌کنیم و امیدواریم همه این تحولات به نفع مردم و حفظ آرامش و سلامت همسایه ایران رقم بخورد.

عباس‌زاده مشکینی سیاست جمهوری اسلامی ایران را در قبال افغانستان تأمین‌کننده مصالح و منافع هر دو کشور و گسترش صلح و آرامش بیان کرد و ادامه داد: ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا در کنار حفظ امنیت و ثبات در افغانستان، هر کمکی که این کشور نیازمند آن باشد، یاریگر کشور افغانستان باشیم و قطعاً مسائل و موضوعات افغانستان را به دقت رصد می‌کنیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس اضافه کرد: بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در افغانستان وارد شده و اهدافی را دنبال می‌کنند که امیدواریم بدون دخالت کشورهای دیگر افغانستان بتواند در مسیر آرامش و امنیت گام برداشته و در کنار آن با همراهی همسایگان منافع ملی و منطقه‌ای این کشور نیز به خوبی تأمین شود.