پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 23 شهریور 1400 ساعت 9:46

نسبت به ایجاد خلل امنیتی در انتخابات پارلمانی عراق نگران هستیم

رئیس ائتلاف «دولت قانون» در سخنانی گفت: نسبت به ایجاد خلل امنیتی در انتخابات پارلمانی عراق نگران هستیم.

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون سخنانی را در خصوص انتخابات پارلمانی زودهنگام مطرح کرد. وی گفت: نسبت به ایجاد خلل امنیتی در انتخابات پارلمانی عراق نگران هستیم.

بر اساس این گزارش، نوری المالکی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد از نامزدهای ائتلاف دولت قانون که در انتخابات آینده شرکت خواهند کرد مستقل هستند و وابستگی به حزب الدعوه ندارند.

پیش‌تر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.

هر چند که اخبار ضد و نقیضی پیرامون احتمال تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شنیده می‌شود اما تاکنون هیچ‌گونه خبر رسمی پیرامون این مسأله شنیده نشده است. افزایش گمانه‌زنی‌ها پیرامون تعویق قریب‌الوقوع زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق واکنش‌های زیادی را در صحنه سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

بسیاری از شخصیت‌های سیاسی عراق به این مسأله واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که تحت هیچ شرایطی زیر بار تعویق زمان برگزاری انتخابات نخواهند رفت. در همین راستا، شیخ عبد الامیر التعیبان، نماینده پارلمان عراق تصریح کرد: هرگونه به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق به مثابه کودتا علیه اراده مردمی در این کشور است.