پایگاه خبری همه نیوز

سیاست

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 16 تیر 1400 ساعت 14:20

معاون سابق قالیباف در یک قدمی شهرداری تهران

تا کنون اسامی مختلفی برای شهرداری تهران مطرح شده اما پیگیری ها نشان می‌دهد مازیار حسینی معاون فنی عمران شهرداری در دوره قالیباف گزینه جدی منتخبین ششمین دوره شهر تهران برای شهرداری کلان شهر تهران است.

این روزها مهمترین دستور جلسه منتخبین شورای شهر تهران انتخاب شهردار تهران است. .

تا کنون اسامی مختلفی برای شهرداری تهران مطرح شده اما پیگیری خبرنگار فارس نشان می‌دهد مازیار حسینی معاون فنی عمران شهرداری در دوره قالیباف گزینه جدی منتخبین ششمین دوره شهر تهران برای شهرداری کلان شهر تهران است.

مازیار حسینی معاون اسبق شهرداری تهران و معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در دوره محمد اسلامی بود.

منتخبین شورای شهر تهران می‌گویند: شهردار باید تراز ملی داشته و با دولت، مجلس و دستگاه‌ها ارتباط خوبی داشته باشد.  

پرویز سروری درباره شاخص های انتخاب شهردار تهران گفته است، شهردار آینده باید از نظر کارآمدی مورد قبول باشد. باید تراز ملی داشته و همچنین با دولت و مجلس برای رفع مشکلات بتواند رایزنی‌های لازم را انجام دهد. ما باید یک شهردار متعامل داشته باشیم تا بتواند از ظرفیت‌های کشور برای اداره شهر استفاده کند و همین‌طور ظرفیت‌های تهران را دراختیار مدیریت کشور قرار دهد و دولت از شهرداری برای رسیدن به اهداف استفاده کند و شهرداری برای توسعه از ظرفیت دولت استفاده کند.

مهدی پیرهادی دیگر عضو منتخب شورا هم با اشاره به شاخص‌ها و معیارهای مورد توجه اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار آینده تهران اعلام کرد: انقلابی‌گری هم در قول و هم در فعل، تعهد، تخصص حوزه شهری و کارآمدی از اصلی‌ترین شاخصه‌های شهرداری است که اعضای منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در نظر دارند.