پایگاه خبری همه نیوز

فناوری

منتشر شده در تاریخ شنبه 29 خرداد 1400 ساعت 15:15

سامانه‌های مانیتورینگ و کنترل هوشمند شرایط محیطی تولید شد

محققان در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت سامانه‌های مانیتورینگ و کنترل آن‌ها در کشور شدند.

مجتبی ایزدی مدیرعامل یک شرکت داشت بنیان در مورد محصولات این شرکت گفت: شرکت ما از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را در پارک علم و فناوری یزد در زمینه طراحی و ساخت سامانه‌های مانیتورینگ و کنترل آن‌ها آغاز کرد و موفق به طراحی و ساخت سامانه‌های (BMS) و (EMS) مانیتورینگ شد.

وی گفت: ما بعد از عضویت در پارک علم و فناوری، با حمایت صندوق نوآوری به عنوان شرکت دانش‌بنیان معرفی شدیم.

وی درباره محصول تولید شده در این شرکت نیز گفت: سامانه‌های مانیتورینگ این قابلیت را دارد که کارهای مانیتور همه سیستم‌های کارخانه‌های داروسازی را انجام دهد. البته شرکت ما به طور کلی در حوزه‌های بهداشت، درمان، کارخانه‌های داروسازی و مراکز مخابراتی (Data Center)فعالیت می‌کند.

وی این شرکت را از بزرگترین سامانه‌های یکپارچه کشوری BMS و EMS دانست و بیان‌ کرد: ۴۰۰ شرکت، سازمان دولتی و خصوصی از مشتریان ما هستند. ما حدود ۵۰ سنسور در ۸۰ شهر کشور نصب و راه ‌اندازی کرده‌ایم.

ایزدی در ادامه به تسهیلات دریافتی این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: تنوع تسهیلات صندوق نوآوری برای ما خوب بوده است چرا که توانستیم با کمک صندوق محصولات خود را توسعه دهیم و این حمایت موجب شد تا در نمونه‌سازی با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، با مشکل مواجه نشویم.

وی در مورد اینکه تولید محصولات مانیتورینگ چه میزان موجب اشتغالزایی در این شرکت شده است، اظهار کرد: تولید این محصولات موجب اشتغالزایی حدود ۴۵ نفر به صورت مستقیم و حدود ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در کارگاه‌های الکترونیکی شده و جالب است که در شرایط کرونا که برخی شرکت ها کوچک شدند، شرکت ما گسترش پیدا کرد چرا که سیستم مانیتورینگ جدی‌تر عمل کرد.

مدیرعامل شرکت در مورد رقابت و برابری محصول تولیدی شرکت با نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی نیز گفت: امروز متاسفانه پیمانکارانی که در حال ساخت کارخانه داروسازی هستند، با توجه به درصد فاکتوری که دریافت می‌کنند، علاقه‌مند خریداری محصول خارجی با قیمت بالا هستند تا پورسانت خود را دریافت کنند، در حالی که قیمت محصول ما یک چهارم مشابه خارجی است.

ایزدی درباره چشم‌انداز صادراتی این شرکت نیز گفت: صادرات از اهداف اصلی ما در سال جاری است که امیدواریم با حمایت صندوق نوآوری بتوانیم محصول خود را به یکی از کشورهای همسایه صادر کنیم.