پایگاه خبری همه نیوز

ورزش

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 19 خرداد 1400 ساعت 6:45

پیروزی برابر بحرین ارزشمند است اما بازی‌ها تمام نشده است

یک کارشناس تیم فوتبال ایران می‌گوید تیم ملی با شناخت بسیار خوب مقابل بحرین قرار گرفته بود و بر بازی مسلط بود.

مجید جلالی  درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر بحرین اظهار کرد: پیروزی برابر بحرین برای ما بسیار جای خوشحالی دارد من این پیروزی را ابتدا به ملی پوشان، کادر فنی و در ادامه به مردم ایران تبریک می‌گویم. بازی بسیار سنگینی در انتظار تیم ملی بود اگرچه ما در دقایق ابتدایی بازی را خوب شروع نکردیم و آن هم به دلیل استرس پیش از مسابقه بود، اما با گذشت زمان بازیکنان به خوبی بر بازی مسلط شدند و در همان نیمه نخست در دقایق پایانی دو تا سه شانس خوب برای گلزنی داشتیم.

او اضافه کرد: پشت دفاع تیم بحرین خلا خوبی ایجاد شده بود که از این فضا بازیکنانی چون احمد نوراللهی به خوبی استفاده می‌کردند و مهاجمان را در موقعیت گل قرار می‌دادند. من فکر می‌کنم حضور بازیکنی چون سامان قدوس خیلی به تیم کمک کرد چون جریان بازی را تغییر داد. بازیکنان ما از نظر فیزیکی و فنی یک سروگردن از بازیکنان منطقه غرب آسیا بالاتر هستند. ما در دو بازی پشت سر هم، هم بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و هم گل‌های خوبی به ثمر رساندیم. این نشان می‌دهد تیم ما به خوبی بر بازی‌ها مسلط است.

این کارشناس فوتبال در ادامه گفت: در بازی برابر بحرین در اواخر بازی می‌توانستیم گل‌های بیش‌تری بزنیم اما به هرحال این اتفاق نیفتاد. ما نیمکت‌نشین‌های بسیار قوی هم داریم که وقتی وارد زمین می‌شوند تاثیرگذار هستند. میلاد محمدی که از ابتدا بازی می‌کرد نتوانست تاثیر خوبی داشته باشد اما آنچه که خیلی مهم است این است که الان نه جای تمجید و نه جای تکریم است. من خودم دقت کردم ببینم در پایان بازی بازیکنان در چه حد خوشحالی می‌کنند که متوجه شدم آن‌ها زیاد وارد جریان‌های بعد از بازی نشدند تا خودشان را برای دو بازی بعد آماده کنند. بازیکنان ما می‌دانند که هنوز کار تمام نشده و ما دو بازی دیگر پیش‌رو داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کادر فنی توانسته بود شناخت خوبی از تیم بحرین به بازیکنان بدهد یا خیر؟ اظهار کرد: به غیر از آن ۱۰ – ۱۲ دقیقه اول که درگیر استرس بازی بودیم اما بعد از آن بازیکنان حریف را به خوبی کنترل کردند که این نشان از شناخت ما از حریف بود.

جلالی درباره عملکرد سردار آزمون و مهدی طارمی اظهار کرد: بعد از خداداد عزیزی و علی دایی الان این دو بازیکن می‌توانند یک دوره طلایی در تیم ایران تشکیل دهند و به یک زوج ارزشمند تبدیل شوند. اما به هرحال من معتقدم کلا بازیکنانی که در کانال کناری برای تیم ملی بازی می‌کردند بسیار موفق بودند.

این کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد: ما بازی با کامبوج را می‌بریم اما باید انرژی خودمان را برای بازی با عراق ذخیره کنیم. باید طوری بازی کنیم که یک بازی قدرتمند برابر عراق به نمایش بگذاریم. تیم ما توانایی این را دارد که عراق را هم شکست بدهد.