پایگاه خبری همه نیوز

ورزش

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 13:0

ردیابی خبرنگاران در المپیک به وسیله GPS

مسئولان برگزاری المپیک به دقت عملکرد خبرنگاران را در بازی‌ها زیر نظر دارند تا این افراد فقط به مکان هایی که از قبل تعیین شده است بروند.

مسئولان ژاپنی قرار است رفت و آمدهای خبرنگاران خارجی را که برای تهیه گزارش از بازی های المپیک تابستانی به توکیو وارد می شوند را به دقت از طریق GPS نظرات کنند که این حرکت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته می شود.

خبرگزاری کیودو به نقل از سیکو هاشیموتو رئیس کمیته سازماندهی المپیک گفت: ما حرکت خبرنگاران را به شدت از طریق  GPS کنترل خواهیم کرد تا آنها از مناطق تعیین شده برای خود خارج نشوند. هاشیموتو همچنین تاکید کرد که تعداد هتل های رزرو شده مخصوص رسانه های خارجی از حدود ۳۵۰ به حدود ۱۵۰ هتل کاهش یافته تا محل اسکان روزنامه نگاران خارجی را متمرکز کند.

رئیس کمیته برگزاری همچنین گفت که در طی دو هفته از لحظه ورود خبرنگاران به ژاپن، روزنامه نگاران خارجی از استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی منع خواهند شد و سفرهای کاری در اطراف شهر برای آنها صرفاً به مکان‌های ثابت که محدود می شود.  

مسابقات المپیک توکیو قرار بود از ۲۴ ژوئیه تا ۹ آگوست سال ۲۰۲۰ برگزار شود. به دلیل همه گیری، این مسابقات برای یک سال به تعویق افتاد و اکنون از ۲۳ ژوئیه تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ برگزار می‌شود.

این در حالی است که مسابقات بدون تماشاگران خارجی برگزار می شود و درباره حضور تماشاگران داخلی تصمیمی گرفته نشده است.