پایگاه خبری همه نیوز

فرهنگ و هنر

منتشر شده در تاریخ سه شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 8:58

تراژدی علی انصاریان

از آن بعد از ظهر غمگین نیمه بهمن ماه که خبر درگذشت علی انصاریان، فضای مجازی و رسانه‌های رسمی را پر کرد، زمان زیادی نگذشته است. در روزهایی که پشت سر گذاشتیم حجم غم و اندوه آنقدر زیاد بود که حزن پشت حزن آمد.

محدثه واعظی پور:  با این همه، داغ فوتبالیست سابق و بازیگر خوش‌اخلاق و خنده‌رو از دل‌ها پاک نشده است. انصاریان ستاره‌ای بود که مثل پژمان جمشیدی از دنیای فوتبال به سینما آمد و بر خلاف او، به سرعت مورد توجه قرار نگرفت. در اجرا، موفق‌تر از بازیگری بود. راحتی و صمیمی بودنش مقابل دوربین، از او شخصیتی جذاب می‌ساخت که بسیاری دوستش داشتند. بخش‌هایی از برنامه‌هایش در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شد و شهرت و محبوبیتش را بیشتر می‌کرد. انصاریان به عنوان بازیگر، هنوز صاحب جایگاه نبود، اما شخصیتش آنقدر جذابیت داشت که همچنان در کانون توجه باشد. او از آن ستاره‌هایی بود که دور شدن از زمین فوتبال و مسابقات پرحاشیه و جنجالی، نه تنها از محبوبیتش نکاست، بلکه نشان داد مهم نیست در چه زمینی بازی می‌کند، شخصیتش بر فعالیت‌هایش سایه می‌افکند و او را خبرساز می‌کرد.


انصاریان امید داشت در بازیگری پیشرفت کند و دیده شود، به حضورش در «رمانتیسم عماد و طوبی» (کاوه صباغ‌زاده) ایمان داشت و با انتخاب‌هایش تلاش می‌کرد به معیارهای یک بازیگر حرفه‌ای نزدیک شود. بیش از یک دهه در بازیگری دوام آورد و در آخرین سال زندگی‌اش در هفت فیلم مقابل دوربین رفت. در سریال «سرزده» (بهادر اسدی) و در نقش رضا نایب، حضوری قابل قبول داشت و می‌شد امیدوار بود که به مرور در بازیگری پخته‌تر شود. اما سرنوشت، چیز دیگری می‌خواست، کرونا ناباورانه او را شکست داد و مرگ تلخ او و مهرداد میناوند به یکی از شوم‌ترین اتفاق‌های سال گذشته تبدیل شد که نه فقط جامعه ورزش، که سینماگران و بسیاری از ایرانیان را غمگین کرد.


حالا که انصاریان به سفری بی‌بازگشت رفته فیلم «کولبرف» (میلاد منصوری) جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره بلغارستان را به دست آورده است. جشنواره بلغارستان، چندان شناخته شده نیست اما انصاریان، حالا به آرزویش رسیده و جایزه‌ای برای بازیگری دریافت کرده است. از سویی دیگر، اکران افتتاحیه مجموعه فیلم‌های کوتاه منتخب هنر و تجربه با عنوان «هفت»، به او تقدیم شده است. سینمای حرفه‌ای او را پذیرفته است و یادش را گرامی می‌دارد. گویی تراژدی زندگی او و پایان ناباورانه‌اش ادامه دارد. مرگ زودهنگام انصاریان که سرشار از شور و زندگی بود، هنوز بهت‌آور و دردناک است و خبر جایزه بازیگری، این غم تازه را تازه‌تر کرد. ستاره عاصی و محبوب سال‌های دور، ستاره‌ای که عمرش در آسمان سینما کوتاه بود، در قلب‌ها باقی مانده است. عشق او به بازیگری، بالاخره راهش را باز کرده و حیات حرفه‌ای او در سینما، پس از مرگ ادامه یافته است. روحش شاد.

منبع: ایران آنلاین