پایگاه خبری همه نیوز

فرهنگ و هنر

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت 11:1

ثبت جشنواره جهانی فیلم فجر در فیاپف، حیات حرفه‌ای جشنواره را تضمین می‌کند

محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در دیدار با محمدمهدی عسگرپور دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر، ثبت این رویداد در فیاپف را گامی موثر در جهت تداوم این رویداد هنری دانست.

محمد حمیدی مقدم بعد از ظهر سه شنبه 11 خردادماه از پردیس چارسو محل برگزاری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید و با دبیر جشنواره دیدار کرد. در این بازدید مرتضی رزاق کریمی قائم مقام و محمد شکیبانیا معاون مستند مرکز، او را همراهی کردند. 

محمد حمیدی مقدم در دیدار با محمدمهدی عسگرپور دبیر و امیر اسفندیاری معاون دبیر سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با تبریک ثبت جشنواره در فدراسیون جهانی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم (فیاپف) تاکید کرد این اتفاق، آینده جشنواره را تضمین کرده و زمینه‌ای برای تداوم این رویداد سینمایی فراهم می‌کند.

حمیدی مقدم گفت: نزدیک شدن به معیارهای جهانی در برگزاری جشنواره‌ها، مسیری است که ما باید بپیماییم. در کشوری که سینمای آن نه تنها در آسیا و خاورمیانه که در جهان، شاخص و معتبر و در همه بخش‌ها و حوزه‌ها قابل توجه و پیگیری است، ورود به فضاهای حرفه‌ای و همگام شدن با تحولات ضروری به نظر می‌رسد.  

پس از این دیدار، حمیدی مقدم، رزاق کریمی و شکیبانیا به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ دادند. آئین اختتامیه سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر امروز چهارشنبه 12 خردادماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.