پایگاه خبری همه نیوز

فناوری

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 ساعت 13:58

اختصاصی/ کنسرت آنلاین؛ از دلخوشی‌های کوچک دوران کرونا

اپراتور ایرانسل به وسیله اپلیکیشن «لنز»(Lenz.ir) در دوران کرونا فعالیت خوبی در زمینه برگزاری کنسرت‌های آنلاین داشته و نمونه مثال زدنی و موفق در این مورد است.

پیش از شیوع کرونا وقتی از بزرگراه‌های اَبَر شهرها عبور می‌کردید با انبوهی از بیلبوردهای تبلیغاتی کنسرت‌های خواننده‌های محبوب کشورمان مواجه می‌شدند که حضور در هریک از آنها می‌توانست برای‌تان جذابیت و هیجان خاصی به همراه داشته باشد. شیوع ویروس کرونا اما باعث شد بسیاری از دلخوشی‌های کوچک‌مان نظیر تماشای تئاتر، رفتن به سینما و حضور در کنسرت‌های پرجمعیت را از دست بدهیم. سال گذشته و پس از تعطیلی مراکز هنری و فرهنگی هنرمندان مختلف به اجراهای لایو در اینستاگرام و اجراهای آنلاین تئاتر در اپلیکشن‌ها روی آوردند. فیلم‌های سینمایی برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران به صورت آنلاین اکران شدند و کنسرت‌های آنلاین بیش از پیش مورد توجه قرار گرفتند. کنسرت آنلاین در سطح بین‌المللی دارای سابقه‌ای چندین ساله است اما در یکسال اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در کنسرت آنلاین، خواننده‌ها به همراه ارکستر خود در زمانی مشخص در محلی حضور یافته و به اجرای موسیقی خواهند پرداخت و مخاطبان موسیقی نیز با خرید بلیت این کنسرت از سامانه اینترنتی کنسرت، با یک آی‌پی مشخص روی دستگاه‌های مختلف از جمله گوشی، تبلت، لپتاپ، پی‌سی، تلویزیون‌های هوشمند و... می‌توانند کنسرت را به صورت آنلاین و زنده مشاهده کنند.


هرچند که حضور فیزیکی در یک کنسرت و لذت تماشای زنده موسیقی با هیچ چیزی برابری نمی‌کند اما تماشای کنسرت آنلاین در دوران کرونای دلخوشی کوچکی است که می‌تواند تا حدی از دلتنگی دوستداران کنسرت‌ها بکاهد و مهم‌تر از آن ضامن سلامتی آنها باشد. همچنین برگزاری کنسرت آنلاین این امکان را به آن دسته از دوستداران موسیقی که توان مالی پرداخت هزینه‌های سنگین بلیت‌های کنسرت‌ها را ندارد و مخاطبان خارج از کشور یا ساکن در شهرها و روستاهای مختلف بدهد که شاهد اجرای زنده گروه موسیقی مورد علاقه خود باشند. بنابراین عکس کنسرت‌های معمولی که نهایتا با هزار یا دوهزار مخاطب برگزار می‌شوند در کنسرت آنلاین محدودیت حضور مخاطب وجود ندارد و می‌تواند درآمدزایی نسبتا خوبی برای گروه‌های موسیقی به همراه داشته باشد. 


اپراتور ایرانسل به وسیله اپلیکیشن «لنز»(Lenz.ir) در دوران کرونا فعالیت خوبی در زمینه برگزاری کنسرت‌های آنلاین داشته و نمونه مثال زدنی و موفق در این مورد است. این اپراتور را باید پیشقدم در برگزاری کنسرت های آنلاین نیز دانست. در شرایطی که نگاه خوشبینانه‌ای به موفقیت برگزاری کنسرت‌های آنلاین از جهت جذب مخاطب درایران وجود نداشت، ایرانسل با پذیرش ریسک که از بنیادی‌ترین خصایص یک اپراتور پیشرو محسوب می‌شود اقدام به برگزاری کنسرت‌های آنلاین کرد که با اقبال خوبی روبرو شدند. در سال ۱۳۹۹، اپلیکیشن «لنز» ایرانسل، میزبان کنسرت‌های آنلاین همایون شجریان، سالار عقیلی، وحید تاج و گروه آلنام و نیز کنسرت خندۀ حسن ریوندی بود. 


در همین راستا و در ادامۀ ویژه‌برنامه‌های ایرانسل برای ماه مبارک رمضان، چهارشنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، همزمان با سالروز ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع)، کنسرت آنلاین حجت اشرف‌زاده، به صورت زنده و اختصاصی و به شکل غیر رایگان در سالن همایش‌های ایرانیان در تهران برگزارشد و اپلیکیشن لنز ایرانسل، به صورت زنده و اختصاصی آن را برای علاقمندان پخش کرد.

 

در این کنسرت آنلاین که با عنوان «ماه بی‌تکرار» برگزار شد، اشرف‌زاده، قطعاتی محبوب از آلبوم‌های مختلف خود، از جمله «آتشم باش»، «ماه و ماهی» و «بی‌خبر از تو» را اجرا کرد. بیش از ۸۶هزار نفر، این برنامه را تماشا کردند که حدود ۵۱هزار نفر از آنها ایرانسلی و مابقی، از مشترکان سایر اپراتورهای دیتا بودند. 


برگزاری کنسرت‌های رایگان تنها یکی از برنامه‌های جذاب «لنز» برای کاربران است. تلویزیون اینترنتی ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران است که کاربران می‌توانند آن را بدون هزینه دانلود کنند و هر لحظه و هر کجا، به مجموعه‌ای از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی (دوبله و با زیرنویس فارسی)، برنامه‌های زندۀ تلویزیونی، پخش مستقیم مسابقه‌های ورزشی (پخش زنده فوتبال، پخش زنده شبکه سه و…)، پادکست، کتاب‌های صوتی، موسیقی و آلبوم‌های جدید و… روی گوشی تلفن همراه یا در منزل روی تلویزیون دسترسی داشته باشند.