پایگاه خبری همه نیوز

فناوری

منتشر شده در تاریخ یکشنبه 11 اسفند 1398 ساعت 21:35

آموزش مجازی از طریق پلتفرم ها مکمل آموزش ها از طریق صداوسیما است

مشاور مشارکت زنان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران معتقد است زیرساخت ها برای گسترش آموزش مجازی فراهم است اما در همین حال به این حقیقت نیز اشاره می کند که ممکن است برخی از خانواده های کم برخوردار از امکانات سخت افزاری بی بهره باشند از این رو آموزش مجازی در پلتفرم ها مکمل آموزش مجازی در صداوسیما خواهد بود.

به گزارش همه نیوز به نقل از وب زوم،آموزش مجازی و برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین دغدغه این روزهای معلمان و استاتید به دلیل تعطیلات اجباری به خاطر ویروس کروناست. در این میان اما این سوال مطرح است آیا محتوای مناسب برای آموزش های مجازی موجود است؟ یا امکانات و زیرساخت های لازم برای ارائه این محتواها فراهم است؟
مشکات اسدی می گوید: آموزش و پرورش از مدت ها پیش در قالب سامانه رشد محتواهای خوبی آماده کرده است. از طرفی هم شرکت هایی در این حوزه هستند که اعتبارنامه آموزش و پرورش را در این زمینه دارند، ما از آموزش و پرورش درخواست کردیم لیست شرکت هایی که این اعتبارنامه را دارند و محتوای آنان مورد تایید آموزش و پرورش است به ما معرفی کند.
مشاور مشارکت زنان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران تاکید می کند: از سوی دیگر آموزش و پرورش حجم زیادی محتوای خوب دارد که مورد تایید خودش است و تنها کاری که وزارت ارتباطات باید می کرد این بود که کسب و کارهایی که موردتایید هستند یعنی پروتکل های فنی و امنیتی ما را دارند شناسایی و به آموزش و پرورش متصل کند تا محتوای آموزش و پرورش از طریق این پلتفرم ها در اختیار مردم قرار گیرد.
اسدی یادآور می شود: سازمان فناوری اطلاعات مطلقا دخالتی در محتوای آموزشی ندارد و محتوا از سوی آموزش و پرورش تهیه شده است. کاری که ما باید انجام می دادیم این بود که باید کسب و کارهایی که در این حوزه مورد تایید هستند به آموزش و پروش متصل می کردیم که این اتفاق نیز در حال انجام است و به زودی دانش آموزان می توانند در بستر این پلتفرم ها محتوای مجازی را دریافت کنند.
او در پاسخ به این سوال که آیا زیرساخت های نیز بدین منظور فراهم است می گوید: زیرساخت ها آماده است و ما فکر نمی کنیم مشکلی وجود داشته باشد. چون دسترسی به اینترنت نیز بالای 90 درصد فراهم است. اما این حقیقت نیز وجود دارد که دسترسی به سخت افزار برای همه خانواده ها فراهم نیست از این رو آموزش مجازی از طریق پلتفرم ها مکمل آموزش های مجازی از طریق صداوسیما است. یعنی اصل محتوا بر بستر شبکه آموزش و چند شبکه صداوسیما در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و به موازات آن پلتفرم ها نیز آموزش ها را ارائه می دهند.
اسدی تاکید می کند باید از فضای به وجود آمده برای گسترش آموزش مجازی که سال ها دنبال آن بودیم استفاده کرد.
مشاور مشارکت زنان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران بر توانایی پلتفرم ها برای ارائه محتوای آموزشی مورد تایید آموزش و پرورش نیز صحه می گذارد.