پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ دوشنبه 16 فروردین 1400 ساعت 11:56

تروریست‌ها در صدد ضربه زدن به امنیت کشور هستند

وزیر کشور لبنان در دولت پیشبرد امور از وجود هسته‌های تروریستی و تلاش آنها برای ضربه زدن به امنیت این کشور با سوء استفاده از شکاف امنیتی خبر داد.

«محمد فهمی» وزیر کشور لبنان در دولت پیشبرد امور امروز (دوشنبه) به شبکه خبری «ال‎بی‌سی»، امنیت کشورش را نسبتا خوب توصیف و تاکید کرد: امنیت لبنان تقریبا در شرایطی مناسب قرار دارد، زیرا امید به تشکیل دولت به شکلی مثبت منعکس شده است.

وی افزود: باندهای تروریستی تلاش می‌کنند با سوء استفاده از شکاف امنیتی در هر منطقه‌ای از لبنان به امنیت و ثبات کشور ضربه بزنند.

وزیر کشور لبنان تحولات طرابلس را یک سناریوی برنامه‌ریزی شده خواند و تصریح کرد: من تظاهرات طرابلس به دلایل اجتماعی را درک می‌کنم، اما گروه‌هایی هستند که از این اعتراضات برای نفوذ به این شهر سوء استفاده می‌کنند.

فهمی گفت: نمی‌توانم نتایج تحقیقات درباره درگیری‌های طرابلس را فاش کنم، اما این موضوع هیچ ارتباطی به ترکیه ندارد.

در پی افزایش بی‌سابقه قیمت ارز در لبنان و رسیدن هر دلار به نرخ بی‌سابقه حدود ۱۰ هزار دینار در سه شنبه گذشته، مناطق گوناگون این کشور از جمله شهر طرابلس بعضا شاهد تظاهرات و اعتراضات مردمی است.

«میشل عون» رئیس جمهوری لبنان، خواستار تحقیق درباره علت سقوط ارزش پول ملی شد و از رئیس بانک مرکزی این کشور خواست که نتیجه تحقیقات در این باره را فوری در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد تا متخلفان در صورت اثبات تخلف تحت پیگرد قرار گیرند.

بعد از انتشار اطلاعاتی درباره وجود دست‌های پشت پرده خارجی برای ضربه زدن به پول ملی و امکانات مالی دولت لبنان، میشل عون از دستگاههای امنیتی کشورش خواست این برنامه‌ها را برای مردم فاش کنند.