فصل دوم «خاتون»، بخش مهمی از گرما و انرژیاش را مدیون شخصیت جسور و جذاب رضا فخار است
فصل اول سریال تاریخی «خاتون» (تینا پاکروان) امیدوارکننده بود و انتظار برای تماشای فصل دوم را در بینندگان این سریال که کم تعداد هم نبودند به وجود آورد. فصل دوم با اقامت خاتون (نگار جواهریان) در تهران شروع شده، تهران در اشغال و تهران درگیر قحطی و ناامنی. اما حضور رضا فخار (میرسعید مولویان) و عشقی که بین او و خاتون به وجود آمده حال و هوایی تازه به این سریال بخشیده است. امتیاز سریال تینا پاکروان در فصل نخست و فصل تازه این است که در فضاسازی موفق است، استفاده درست از لوکیشنهای طبیعی، دکورها، طراحی لباس و چیدمان وسایل حال و هوای دورانی که قصه در آن روایت میشود به خوبی به بیننده منتقل می کند. این بزرگترین چالش ساخت قصههای تاریخ معاصر است و کمتر کارگردانی میتواند از عهده آن برآید. جذابیت بعدی سریال، توجه به بخشی از تاریخ معاصر است که به دلیل اهمیت و حساسیتش همواره محل رجوع بوده اما کمتر در قالب درام به آن توجه شده است. حسن فتحی در «شهرزاد» حال و هوای کودتای 28 مرداد و یاسی که جامعه روشنفکری پس از سقوط دولت مصدق داشت به یک عاشقانه پرفراز و نشیب پیوند داد و در «خاتون» اشغال تهران توسط متفقین و جولان بیگانگان در کشوری در آستانه فروپاشی بستری برای نمایش زندگی خاتون (زنی مقتدر و میهن پرست) شده است.
انتخاب بازیگران از جذابیتهای دیگر این سریال است. حضور نگار جواهریان در نقش خاتون و استفاده درست از مولویان که با «تومان» به سینمای ایران معرفی شده بود و استعدادی تازه نفس است، برگ برنده سریال است. محمدرضا شریفینیا پس از مدتها در نقشی تازه دیده میشود و پانتهآ پناهیها یک شخصیت جذاب را با بازی خوبش، جان داده است. خاتون شخصیتهای متفاوت و جذاب بسیار دارد. نظر (پیام دهکردی) و روزبه (مهران مدیری) از آن جملهاند، پاکروان تلاش کرده از مدیری که سالهاست بازیگر خوبی نیست، بازی متفاوتی بگیرد و تا اندازهای موفق بوده است. کمیسر با بازی خوب بابک حمیدیان در نقش یک بدمن خبیث و شیطان صفت که احتمالا مسیر زندگی خاتون را در فصل دوم هم دستخوش تغییر میکند، از دیگر شخصیتهای جذاب سریال است.
«خاتون» مانند «شهرزاد» یک شخصیت زن مقتدر دارد. زنی که در بحبوحه آشوب و بلوا و در حالی که همسر و فرزندش را از دست داده، میکوشد سلامت زندگی کند. همین حضور، در حالی که بسیاری از آثار تلویزیونی و سینمایی از شخصیت زنان مقتدر خالی است، برای بیننده جذاب است. ارتباط او با شیرزاد (اشکان خطیبی) و رضا جایگاه این زن در یک رابطه عاطفی را به شکلی باورپذیر نشان داده و از او سیمای زنی مستقل و صاحب اراده را ترسیم میکند که حتی در روابط عاطفی مقهور قدرت مردانه و فضای مردسالار جامعه نمیشود.
در حالی که این روزها شبکه نمایش خانگی میزبان سریالهای مختلف است و اغلب آنها مانند «جزیره» (سیروس مقدم)، «خسوف» (مازیار میری) و «حرفهای» (مصطفی تقیزاده) ناامیدکننده از کاردرآمده اند، «خاتون» پربیینده است و در کنار روایت درست و جذاب، ساختاری حرفهای دارد. احتمالا آغاز پخش «جیران» (حسن فتحی) که از نامش پیداست یک شخصیت زن اصلی دارد روی میزان استقبال از «خاتون» تاثیر میگذارد.
پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون میبرد
تصمیم تارانتینو برگشت/ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست
رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
ژاوی: شرمآور است/ مجبورم حرف بزنم
بهروز افخمی در تدارک اکران و ساخت فیلم و تمام کردن رمانش از ماجرای قتل مهرجویی
استقبال چینیها از انیمیشن میازاکی/ فروش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار
کیانو ریوز هم سونیکی شد/ صداپیشگی در فیلم سوم
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
«سلمان فارسی» از عزا درآمد/ ۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
پیام علیرضا داودنژاد برای همدردیها / «غیر تسلیم و رضا کو چارهای ؟»
بررسی مستندی از زندگی پری صابری/ فیلمی که ساختش ۴ سال طول کشید
رسول صدرعاملی، علیاکبر ثقفی و مرتضی شایسته در تدارک ساخت فیلم جدید
مقصر مرگ در صحنه فیلمبرداری به زندان میرود
رونمایی از اولین مستند آوینی پس از ۴۴ سال با واکنشی بهروز افخمی درباره جنگ
مالیات خودروهای لوکس اعلام شد
حضور «گیجگاه» در کره جنوبی
نیکی مظفری و بهنام شرفی در «مرگ با طعم نسکافه» همبازی شدند
دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رنگ «وعده صادق» گرفت
بزرگداشت داریوش مهرجویی در ایتالیا با نمایش «لامینور»
حراج ۲ نقاشی کمیاب
یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما
چگونگی انتخاب چهره سال هنر انقلاب
امین حیایی، احمد مهرانفر در «کوکتل مولوتوف»
مهدی طارمی پس از چهار ماه گلزنی کرد/ پورتو از شکست فرار کرد
بزرگداشت بیتا فرهی با نمایش «هامون» در پاریس
«النور کاپولا» درگذشت
ادامه حضور بینالمللی «رویاباف و قاضی»/ مستند تازه حسام اسلامی در هات داکس
بهنام بانی اولین آلبومش را کلید زد
یک کمدی فانتزی در «سال گربه» با بهرام افشاری
«روایت فتح» تنها فرم نیست/ آوینی از ابتدا متعهد بود
نظراتی که حاوی تهمت یا افتراست منتشر نمیکند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت لاتین (فینگیلیش) خودداری کنید.
تمامی حقوق این سایت برای همه نیوز محفوظ میباشد. طراحی سایت