سمیرا برادری تهیهکننده فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری درباره شرایط پیش روی این فیلم برای ورود به چرخه اکران عمومی تأکید کرد «زالاوا» صرفاً یک فیلم سرگرمکننده نیست.
سمیرا برادری تهیهکننده فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری که در جشنواره سیونهم فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی فیلماول و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کرددرباره برنامهریزی برای اکران این فیلم گفت: طبعاً برنامهریزی اکران همزمان با شروع یک فیلم انجام میشود، اما کمی زمان لازم است تا وضعیت گشایش سینما و شرایط اکران، دوباره بررسی و پایدار شود تا فیلم در زمان مناسب خودش اکران شود.
وی افزود: مساله اصلی ما هیچوقت در زمان تولید صرفاً فروش نیست بلکه ساخت یک فیلم خوب است، ولی قاعدتاً باید هزینه فیلم برگردد تا بتواند چرخه اقتصادی فیلم را کامل کند، فکر نمیکنم چهره و یا صرفاً ژانر طنز، اکران را تضمین میکند، معتقدم مهمترین عنصرِ ایجاد جذابیت برای مخاطب، درام است و بهترین تبلیغکننده یک فیلم هم خود مردم هستند. خوشبینم که مردم از فیلم استقبال میکنند.
برادری درباره تجربه ۲ فیلم قبلی خود با نامهای «احتمال باران اسیدی» و «درساژ» اظهار کرد: قاعدتاً این دو فیلم دو نویسنده و کارگردان متفاوت داشتهاند و هر کدام در مقیاس خودشان چرخه اکران مناسبی را گذراندهاند. به عنوان مثال «احتمال باران اسیدی» از فیلمهای پر بیننده «هنر و تجربه» بود و فیلم، بین مخاطبان خود به خوبی دیده شد. همینطور «درساژ» با اینکه در فصل نامناسبی اکران عمومی داشت، توانست مخاطبان خودش را پیدا کند و در عین حال افتخارات زیادی برای سینمای ایران در سال ۲۰۱۸ به ارمغان بیاورد. هر فیلم از حیث بودجه و مخاطب منحصر به فرد است و مختصات خود را داراست. در مورد «زالاوا» هم فکر نمیکنم خارج از این قاعده باشد، تصور میکنم «زالاوا» دارای چرخه اکران کاملاً متفاوت از این ۲ فیلم قبلی باشد.
این تهیهکننده در بخش دیگر از صحبتهایش مطرح کرد: همه امیدواریم که شرایط کرونایی به طور جدی بهبود پیدا کند و بعد از آن با یک مدیریت صحیح، امکانات یکسانی در حوزه اکران از سوی مدیران سینمایی داده شود.
وی درباره اینکه فیلمهایی از جنس «زالاوا» بیشتر رویکرد جشنوارهای دارند یا اکران؟ توضیح داد: من اصولاً چنین تفکیکی را برای یک فیلم قائل نیستم، متوجه این موضوع هم هستم که مخاطبان با رویکرد متفاوت به سینما میروند، برخی به عنوان سرگرمی و برخی به عنوان مواجهه با یک اثر هنری. «زالاوا» برای نمایش در جشنوارهها ساخته نشده است، اما یک فیلم صرفاً سرگرمکننده هم نیست. میتوانم بگویم «زالاوا» از جمله فیلمهایی است که در مرکز نموداری که یک سوی آن اکران و یک سوی آن جشنواره وجود دارد، ایستاده است و این امکان را دارد که هم توسط جشنوارهها دیده شود و هم مردم از دیدن آن لذت ببرند.
تهیهکننده «درساژ» درباره اکران بینالمللی «زالاوا» گفت: برای معرفی فیلمها در حوزه بینالمللی، پخشکننده بینالمللی تصمیم میگیرد و مسیر آن به این صورت است که طی یک سال و نیم، فیلمها امکان حضور در جشنوارهها را پیدا میکنند و با توجه به حضورهای بینالمللی فیلم، شرایط اکران هم بهوجود خواهد آمد.
وی در پایان درباره استفاده از ظرفیت اکران آنلاین عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم «زالاوا» را در کنار مردم در سینماها ببینیم اما تا زمانی که پاندمی در هالهای از ابهام قرار دارد، نمیتوانم نظر قطعی بدهم.
منبع: مهر
پارک چان ووک «اولدبوی» را به تلویزیون میبرد
تصمیم تارانتینو برگشت/ «منتقد سینما» دهمین فیلمش نیست
رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
ژاوی: شرمآور است/ مجبورم حرف بزنم
بهروز افخمی در تدارک اکران و ساخت فیلم و تمام کردن رمانش از ماجرای قتل مهرجویی
استقبال چینیها از انیمیشن میازاکی/ فروش نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار
کیانو ریوز هم سونیکی شد/ صداپیشگی در فیلم سوم
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
«سلمان فارسی» از عزا درآمد/ ۶۰ بازیگر در فصل ایران باستان
پیام علیرضا داودنژاد برای همدردیها / «غیر تسلیم و رضا کو چارهای ؟»
بررسی مستندی از زندگی پری صابری/ فیلمی که ساختش ۴ سال طول کشید
رسول صدرعاملی، علیاکبر ثقفی و مرتضی شایسته در تدارک ساخت فیلم جدید
مقصر مرگ در صحنه فیلمبرداری به زندان میرود
رونمایی از اولین مستند آوینی پس از ۴۴ سال با واکنشی بهروز افخمی درباره جنگ
مالیات خودروهای لوکس اعلام شد
حضور «گیجگاه» در کره جنوبی
نیکی مظفری و بهنام شرفی در «مرگ با طعم نسکافه» همبازی شدند
دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رنگ «وعده صادق» گرفت
بزرگداشت داریوش مهرجویی در ایتالیا با نمایش «لامینور»
حراج ۲ نقاشی کمیاب
یادبود کیومرث پوراحمد در خانه سینما
چگونگی انتخاب چهره سال هنر انقلاب
امین حیایی، احمد مهرانفر در «کوکتل مولوتوف»
مهدی طارمی پس از چهار ماه گلزنی کرد/ پورتو از شکست فرار کرد
بزرگداشت بیتا فرهی با نمایش «هامون» در پاریس
«النور کاپولا» درگذشت
ادامه حضور بینالمللی «رویاباف و قاضی»/ مستند تازه حسام اسلامی در هات داکس
بهنام بانی اولین آلبومش را کلید زد
یک کمدی فانتزی در «سال گربه» با بهرام افشاری
«روایت فتح» تنها فرم نیست/ آوینی از ابتدا متعهد بود
نظراتی که حاوی تهمت یا افتراست منتشر نمیکند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت لاتین (فینگیلیش) خودداری کنید.
تمامی حقوق این سایت برای همه نیوز محفوظ میباشد. طراحی سایت