دوشنبه 31 اردیبهشت 1403

تازه ترین خبر ها

دولت سیزدهم برای ترمیم هرم جمعیت چه کرد؟

تهران - یک دهه از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می گذرد؛ سیاست‌هایی که تاکید دارد باید به جمعیت نه به عنوان تهدید بلکه به عنوان یک مولفه اثرگذار در اقتدار ملی نگریسته شود و برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب با آن صورت گیرد.

17 ساعت پیش

تبریز میزبان رییس جمهور

ایسنا/آذربایجان شرقی آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور کشورمان برای افتتاح سد «قیزقلعه سی» خداآفرین در آذربایجان شرقی وارد فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز شد.

18 ساعت پیش

دستور «رییسی» برای نجات فرزندان «سقط»

«آمار سقط جنین متفاوت، بالا و نگران کننده است؛ جلوی سقط غیرمجاز جنین گرفته شود»؛ بخشی از اظهارات و تاکید رییس جمهور در رویداد اهداء جایزه ملی جوانی جمعیت است؛ موضوعی که همواره دربرگیرنده چالش‌هایی در حوزه‌های اخلاقی، حقوقی، دینی، بهداشت باروری و ... بوده و امروزه نیز تحت تاثیر تحولات اجتماعی و اقتصادی یکی از مباحث مهم حوزه پزشکی محسوب می‌شود...

18 ساعت پیش

احیای ظرفیت‌های گردشگری در دولت سیزدهم/ نجات خلیج گرگان و توسعه شهرهای ساحلی

با وجود بازتاب ایران‌هراسی توسط کشورهای معاند، اما دولت سیزدهم توانست با احیای ظرفیت‌های بومی و محلی کشورمان، موجب جهش درآمد حاصل از صنعت گردشگری شده و نرخ بیکاری را با حمایت از فعالان آن کاهش دهد و به حفظ منابع محیط زیستی کمک شایانی کند.

19 ساعت پیش

اقدام جدید پلیس درباره ثبت جرائم رانندگی

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد که به زودی از سامانه‌ای هوشمند برای ثبت تخلفات و همچنین ثبت شکایات مربوط به جریمه‌های رانندگی رونمایی خواهد شد.

2 روز پیش

مخالفت محیط‌زیست با اجرای فاز دوم آزادراه شوشتری به دلیل آسیب دیدن درختان و تخریب زیستگاه حیات وحش

با مسیر و روش‌های پیشنهادی شهرداری تهران برای اجرای پروژه مخالفیم

4 روز پیش

وزارت کار از دخالت در امور تشکل‌ها دست بردارد!

یک فعال کارگری گفت: اگر قرار است نقش تشکل‌ها را اینگونه بی‌اثر کنیم، پیشنهاد می‌کنیم که وزارت کار انتخاباتِ تشکل‌ها را حذف کند و به جای این همه جار و جنجال، افراد مورد نظر خود را انتصاب و خواسته‌های خود را بر جامعه کارگری تحمیل کند.

4 روز پیش

عملیات همزمان پلیس در ۴ نقطه پایتخت برای بازداشت ۸ شرور وحشت آفرین

معاون عملیات سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری هشت تن از اراذل و اوباش محله باغ آذری که با ایجاد رعب و وحشت در محله اقدام به درگیری با سلاح سرد کرده بودند، خبر داد.

4 روز پیش

آخرین گزارش‌ها از امدادرسانی‌ سیل/وزیر کشور وارد مشهد شد

ایسنا/خراسان رضوی بارش شدید روز گذشته در مشهد خصوصا در دو منطقه خیابان سیدی و میدان انقلاب خسارات فراوانی را به همراه داشت تا کنون ۷ نفر فوت و ۳ نفر مفقودی داشته‌است. امداد رسانی ها از لحظات اولیه سیل آغاز شده و همچنان ادامه دارد، تا کنون ۲۵۰ خانوار در مناطق امن اسکان داده‌شده‌اند و وضعیت آب و برق در استان پایدار است.

4 روز پیش

دادگاه فرزندان معاون اول سابق قوه‌قضاییه غیرعلنی نیست/ با ناشران اسناد مالی مردم برخورد می‌کنیم

خنگوی قوه قضاییه گفت: رسیدگی به پرونده فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه به صورت غیرعلنی نیست بلکه به صورت علنی است و افراد می‌توانند آزادانه در دادگاه شرکت کنند و از آن مطلع شوند.

5 روز پیش

آیا سربازان غایب می‌توانند از مشوق‌های سرباز ماهر بهره‌مند شوند؟

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح توضیحاتی را درباره بهره‌مندی مشمولان غایب سربازی از مشوق‌های کسر خدمت سرباز ماهر ارائه کرد.

6 روز پیش

تقاضای ۲۳۰۰ زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی ۵۰۰ میلیون‌تومانی دهه شصتی‌ها/ شرایط دریافت تسهیلات

معاون امور زنان و خانواده رییس‌جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۳۰۰ زوج، تقاضای دریافت تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه شصتی را داشته‌اند، اعلام کرد: کسانی که شرایط دریافت وام را داشته‌اند ۱۲۰۰ زوج بوده که به بانک و معاونت روستایی معرفی شدند و بقیه ثبت‌نام کنندگان هم در دست بررسی هستند.

7 روز پیش

ثبت‌نام مدارس مشروط به خوداظهاری در سامانه املاک

معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس مشروط به تایید اطلاعات محل سکونت توسط والدین در سامانه ملی املاک و اسکان وزارت راه و شهرسازی به آدرس amlak.mrud.ir است.

8 روز پیش

رشد چشمگیر موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ تولد فرزند سوم حدود ۱۹ درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از توقف سقوط آزاد کاهش موالید در کشور پس از اجرای قانون جوانی جمعیت خبر داد و گفت: میزان موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال کشور با اجرای این قانون افزایش چشمگیری یافته است.

9 روز پیش

وزارت بهداشت می‌گوید رعایت حجاب در سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

13 روز پیش

دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب از دستگیری قاچاقچی مسلح در جنوب تهران به همراه ۴ کیلوگرم تریاک خبر داد.

33 روز پیش

سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه از سند مالکیت مجموعه جهانی تخت جمشید رونمایی خواهد شد.

33 روز پیش

مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده

در نشست شورای فنی میراث فرهنگی استان‌ها اعلام شد که طی شش ماه آینده مرمت نقاط تخریب شده حرم شاه عبدالعظیم مرمت می‌شود.

33 روز پیش

معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است

رییس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ گفت: معابر تهران فعلاً خلوت و ترافیک روان است.

33 روز پیش

آماده باش کامل به ۵ فرودگاه عملیاتی استان کرمان

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز هواشناسی، فرودگاه‌های استان کرمان در آماده باش کامل قرار گرفته اند.

33 روز پیش

خلیج فارس مواج و متلاطم است

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی تا اوایل وقت فردا خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

34 روز پیش

بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز

یک مطالعه جدید نشان داد که الگوهای رژیم غذایی ممکن است بر سلامت روان و مغز تأثیر بگذارند.

34 روز پیش

استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد

یک مطالعه جدید نشان داد که استامینوفن پروتئین‌ها را در بافت قلبی عروقی تغییر می‌دهد و به طور بالقوه بر عملکرد قلب تأثیر می‌گذارد.

34 روز پیش

زلزله ۳.۹ ریشتری در حوالی مجن شاهرود

فرماندار شاهرود از وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری در این شهرستان و حوالی شهر مجن خبر داد.

34 روز پیش

تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر ایران

رییس زلزله‌شناسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه از اتمام تهیه نقشه حریم گسلی ۶ شهر خبر داد و گفت: تا پایان امسال، نقشه حریم گسلی تمامی شهرها به پایان خواهد رسید.

34 روز پیش

مشکل آب در مازندران تا ۳ سال آینده رفع می شود

فرمانده سپاه کربلا گفت: با اجرای پروژه های آبرسانی در قالب قرارگاه حضرت امام حسن مجتبی (ع) مشکل کمبود آب استان تا سه سال آینده رفع می شود.

34 روز پیش

رعد و برق و رگبار باران در ۱۱ استان/ هواشناسی هشدار داد

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: برای روز جاری رگبار باران و رعد و برق در ۱۱ استان پیش بینی می‌شود.

34 روز پیش

مرگ ۳۶ نفر در پی بارندگی شدید و وقوع رعد و برق در پاکستان

بارندگی شدید و وقوع رعد و برق در پاکستان، طی سه روز اخیر به مرگ دست کم ۳۶ نفر منجر شده است.

35 روز پیش

اجرای برج‌نگاره عملیات «وعده صادق» در برج آزادی

در پی عملیات موفقیت‌آمیز «وعده صادق»، تصاویری از اقتدار موشکی و پهپادی ملت ایران روی برج آزادی به عنوان قدمگاه انقلاب و نماد ملی انقلابی تهران، در قالب برج‌نگاره به نمایش درآمد.

35 روز پیش

زلزله ۳.۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند

زلزله ۳.۱ ریشتری در عمق ۲۵ کیلومتری زمین حوالی سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

35 روز پیش

گوشت گیاهی شما را به دیابت مبتلا می‌کند

تحقیقی جدید نشان می دهد افرادی که گوشت گیاهی مصرف کنند قند خون بالاتری دارند و این امر آنها را در معرض ریسک ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی قرار می دهد.

35 روز پیش