پایگاه خبری همه نیوز

جهان

منتشر شده در تاریخ چهارشنبه 24 آذر 1400 ساعت 8:53

نشست کشورهای عضو برجام و آمریکا در وین برگزار شد

نماینده روسیه در مذاکرات وین از برگزاری نشست کشورهای عضو برجام بدون ایران با هیات آمریکایی به منظور تسریع در روند این مذاکرات خبر داد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از نشست کشورهای عضو برجام بدون ایران با هیأت آمریکایی به منظور تسریع در روند مذاکرات وین خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» در پیامی توئیتری نوشت: شرکت کنندگان برجام (بدون ایران) و ایالات متحده یکبار دیگر عصر امروز با یکدیگر دیدار کردند تا در مورد بهترین روش برای تسریع در مذاکرات وین تبادل نظر کنند.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در پایتخت اتریش که در گفتگوهای وین نیز حضور دارد، پیش از این هم در حساب کاربری خود در توئیتر از تلاش مذاکره کنندگان برای کاهش اختلافات خبر داده بود.

اولیانوف در این ارتباط گفت: در گفتگوهای وین بسیاری از مسائل باقی مانده است. اما مذاکره کنندگان سخت تلاش می‌کنند تا اختلافات را کاهش دهند.

این دیپلمات ارشد و برجسته روسی در ادامه افزود: شرکت کنندگان برجام و آمریکا بدون ایران اواخر عصر دوشنبه یک جلسه داشتند. همه آنها به جز آمریکا با ایران تماس نزدیک دارند.

همزمان با شروع ادامه مذاکرات از روز جمعه بین ایران و ۱+۴ شامل کشورهای روسیه، چین و سه کشور اروپایی یاد شده، جلسات تخصصی جهت بررسی پیش‌نویس ها و پیشنهادات ایران که تروئیکای اروپایی آنها را غیرواقعی توصیف کردند، برگزار شده است.

علاوه بر جلسات تخصصی، گفتگوها و رایزنی‌هایی در سطوح مختلف نیز در روز شنبه ادامه یافت.